Våga hata SJ
Stockholm idag... rätt mycket resa för ett två timmars möte men å andra sidan avnjöt vi en väldigt god lunch på Sjöpaviljongen så det gjorde det ju genast lättare. Tog flyget upp i morse, helt packat med folk och inte en kotte man kände så det fick bli bokläsning hela vägen. Sen hem var det tåg och SJ (SJ gamle vän) som gällde.
Chefens chef hade en biljett till ett senare tåg än mitt men eftersom vi var i god tid (läs 40 minuter innan avgång) så skulle han boka om sin biljett. Nummerlapp nr 762 och displayen visade 730... nåja, det går väl rätt fort. Och faktiskt så tog det endast 15 minuter cirka innan det var hans tur. Men sen tog det stopp... ursäkta mig och jag ber så mycket om ursäkt om jag trampar någon på tårna nu men de som är anställda av SJ verkar inte vara begåvningsreserven precis. Hur svårt kan det vara att boka om en biljett? Jo, ungefär 20 minuter svårt. Helt hysteriskt... så sen fick vi hasta ut till tåget för att inte missa det. Hade ju varit rätt skoj och boka om en biljett till ett tåg som redan avgått.
Fast hasta hade vi ju i och för sig inte behövt göra för sen lämnade inte vårt tåg perrongen förrän 10 minuter efter utsatt tid... något med en "dörr som inte gått att stänga och nu hade man fått göra om hela proceduren igen"... Vilken procedur?? Det är väl för tusan bara att köra så fort dörrarna stängs.
Istället för att sedan köra in tiden man var sena blev vi ännu mer försenade eftersom vi hamnade bakom andra saktgående tåg samt diverse andra signalfel och tjafs. Tågvärden, som inte var svensk utan bröt en del, gjorde sitt bästa för att vid varje stopp meddela passagerarna att "deras anslutningståg tyvärr avgått". Tackar! Men i Nässjö stod anslutningståget och väntade och det vore därför bra om "ni kunde hjälpa till och påskynda stigningen". VA?!
Tog det säkra före det osäkra och ringde maken och bad honom hämta mig i Hässleholm, eftersom annars blev det väntetid på nästan 1 timme... Detta var dock helt onödigt eftersom man då hade satt in ett extra tåg som gick direkt när vi anlände. Tack för den SJ.
Våga hata SJ //Farmskan
PS! Visste ni att jag oftast pratar utan att tänka först? Jaså?
Chefens chef hade en biljett till ett senare tåg än mitt men eftersom vi var i god tid (läs 40 minuter innan avgång) så skulle han boka om sin biljett. Nummerlapp nr 762 och displayen visade 730... nåja, det går väl rätt fort. Och faktiskt så tog det endast 15 minuter cirka innan det var hans tur. Men sen tog det stopp... ursäkta mig och jag ber så mycket om ursäkt om jag trampar någon på tårna nu men de som är anställda av SJ verkar inte vara begåvningsreserven precis. Hur svårt kan det vara att boka om en biljett? Jo, ungefär 20 minuter svårt. Helt hysteriskt... så sen fick vi hasta ut till tåget för att inte missa det. Hade ju varit rätt skoj och boka om en biljett till ett tåg som redan avgått.
Fast hasta hade vi ju i och för sig inte behövt göra för sen lämnade inte vårt tåg perrongen förrän 10 minuter efter utsatt tid... något med en "dörr som inte gått att stänga och nu hade man fått göra om hela proceduren igen"... Vilken procedur?? Det är väl för tusan bara att köra så fort dörrarna stängs.
Istället för att sedan köra in tiden man var sena blev vi ännu mer försenade eftersom vi hamnade bakom andra saktgående tåg samt diverse andra signalfel och tjafs. Tågvärden, som inte var svensk utan bröt en del, gjorde sitt bästa för att vid varje stopp meddela passagerarna att "deras anslutningståg tyvärr avgått". Tackar! Men i Nässjö stod anslutningståget och väntade och det vore därför bra om "ni kunde hjälpa till och påskynda stigningen". VA?!
Tog det säkra före det osäkra och ringde maken och bad honom hämta mig i Hässleholm, eftersom annars blev det väntetid på nästan 1 timme... Detta var dock helt onödigt eftersom man då hade satt in ett extra tåg som gick direkt när vi anlände. Tack för den SJ.
Våga hata SJ //Farmskan
PS! Visste ni att jag oftast pratar utan att tänka först? Jaså?
Kommentarer
Ida
Låter som en helt vanlig dag på jobbet! :)
Trackback