Hallå Trafikverket
Trafikverket behöver omedelbart hjälp! De behöver hjälp med struktur, logistik, prognos- och resursbemanning samt lite "hur-blir-det-bäst-för-bilisterna" strategi.
Fråga 1:
Varför börjar man vägbyggena klockan 7 på morgonen när ALLA (säger ALLA!) är på väg till jobbet? Detta kräver då flera vakter, följebilar m.m. bara för att trafiken är tät istället för att vänta till klockan 8 och låta allt flyta på lite lättare.
Fråga 2:
Hur många anställda behöver man egentligen för att köra en följebil fram och tillbaka på en sträcka av 780 meter? Jag tycker två man i bilen är åtminstone en för mycket... men jag kan ha fel. Att sen man ser ungefär 10 till som antingen sitter på ett staket, hänger på en spade, flyttar en kon... det är säkert bara för att man inte riktigt har kommit igång med det "riktiga" jobbet...
Fråga 3:
Var hittar man alla de "goa" människor som står vakt?
Fråga 4:
Varför låter man köerna bli så långa som möjligt innan man byter körriktning, istället för att släppa fram 20 åt gången och få större flyt. Att sitta 13,5 minut på morgonen och vänta är inte kul... och kön är flera kilometer lång bakom en med bilar. Tröstlöst!
Fråga 5:
Hur tänkte man när man planerade av- och påfarten i Nöbbelöv? Har någon av de som byggde den någonsin provat att köra där för att se hur det blev (det vill säga mindre bra)
Fråga 6:
Varför bygger man alla busshållplatser nu inne i byar tillsammans med en refug? Vi har en sådan i byn och det innebär att man blir stående bakom bussen (om man är laglydig) alt. kör om på fel sida om refugen... Livsfarligt!
Och sist men inte minst... hur många vägbyggen kan man egentligen ha uppe och igång på riksväg 23 på en och samma dag?
Om jag är trött? Sådär faktiskt... //Farmskan
Fråga 1:
Varför börjar man vägbyggena klockan 7 på morgonen när ALLA (säger ALLA!) är på väg till jobbet? Detta kräver då flera vakter, följebilar m.m. bara för att trafiken är tät istället för att vänta till klockan 8 och låta allt flyta på lite lättare.
Fråga 2:
Hur många anställda behöver man egentligen för att köra en följebil fram och tillbaka på en sträcka av 780 meter? Jag tycker två man i bilen är åtminstone en för mycket... men jag kan ha fel. Att sen man ser ungefär 10 till som antingen sitter på ett staket, hänger på en spade, flyttar en kon... det är säkert bara för att man inte riktigt har kommit igång med det "riktiga" jobbet...
Fråga 3:
Var hittar man alla de "goa" människor som står vakt?
Fråga 4:
Varför låter man köerna bli så långa som möjligt innan man byter körriktning, istället för att släppa fram 20 åt gången och få större flyt. Att sitta 13,5 minut på morgonen och vänta är inte kul... och kön är flera kilometer lång bakom en med bilar. Tröstlöst!
Fråga 5:
Hur tänkte man när man planerade av- och påfarten i Nöbbelöv? Har någon av de som byggde den någonsin provat att köra där för att se hur det blev (det vill säga mindre bra)
Fråga 6:
Varför bygger man alla busshållplatser nu inne i byar tillsammans med en refug? Vi har en sådan i byn och det innebär att man blir stående bakom bussen (om man är laglydig) alt. kör om på fel sida om refugen... Livsfarligt!
Och sist men inte minst... hur många vägbyggen kan man egentligen ha uppe och igång på riksväg 23 på en och samma dag?
Om jag är trött? Sådär faktiskt... //Farmskan
Kommentarer
Git
Hallå där!! Tålamod, hur var det nu Selen lärde dig du skulle tänka? Kram på dig.
Maya
Hahaha... du har så rätt, omskola dig och söka jobb på vägverket kanske?
Papsobabs
Lägg inte ner energi på något Du inte kan påverka.
Kör försiktigt till Motala. Kram.
Trackback