Men tänk till liksom!
Helt slut är jag efter två dagar som värd för ett forum bestående av en massa kollegor ifrån alla länder. Egentligen vet jag inte varför jag är trött men jag tror där finns en mental press någonstans som man inte märker av förrän alla tar sina väskor och åker hemåt igen. Det är då man känner att man varit "on top of everything" i typ 30 timmar... men trevligt har det varit och en massa goa skratt har det blivit.
Gårdagskvällen spenderades på den här restaurangen i Lund:
Har ni inte varit där så gå dit... kanonbra mat och härlig atmosfär.
Eftersom maken i helgen bestämde sig för att vi skulle byta ut Boxer mot Viasat så ringde jag idag upp Boxer för att säga upp abonnemanget... de kopplade mig givetvis till "avdelning övertalning" där en riktigt speedad kille tog emot mitt samtal. Sen startade det... ser att du varit kund länge, jag kan också ge dig en bra deal... bla bla bla. Men jag fortsatte envist hävda att jag ville avsluta och inte orkade diskutera detta längre. Då vände han helt och sa att "ja, du har ju tre månaders uppsägning som du måste betala"
- Du menar som belöning för att jag varit en trogen kund under en längre tid?
- Nja... jo, jag förstår hur du menar, men regler är regler.
- Men jag har ett brev som säger att jag har fri uppsägning innan den 31 maj
- Jaha.. ok, du har fått det brevet...
Och så fortsatte vi och diskutera en massa och jag blev bara tröttare och tröttare.
Tänk om de istället hade sagt:
Oj, vad tråkigt, jag ser att du varit en bra kund här länge och jag önskar att du hade låtit oss räkna lite på det också. Men givetvis avslutar jag ditt konto och skulle du inte bli nöjd med Viasat så är du mycket välkommen tillbaka!
Det mina vänner... är kundservice!
... och dom bjuder på champagne... //Farmskan
PS! Undrar om fotografen är nöjd med den här bilden...
Gårdagskvällen spenderades på den här restaurangen i Lund:
Har ni inte varit där så gå dit... kanonbra mat och härlig atmosfär.
Eftersom maken i helgen bestämde sig för att vi skulle byta ut Boxer mot Viasat så ringde jag idag upp Boxer för att säga upp abonnemanget... de kopplade mig givetvis till "avdelning övertalning" där en riktigt speedad kille tog emot mitt samtal. Sen startade det... ser att du varit kund länge, jag kan också ge dig en bra deal... bla bla bla. Men jag fortsatte envist hävda att jag ville avsluta och inte orkade diskutera detta längre. Då vände han helt och sa att "ja, du har ju tre månaders uppsägning som du måste betala"
- Du menar som belöning för att jag varit en trogen kund under en längre tid?
- Nja... jo, jag förstår hur du menar, men regler är regler.
- Men jag har ett brev som säger att jag har fri uppsägning innan den 31 maj
- Jaha.. ok, du har fått det brevet...
Och så fortsatte vi och diskutera en massa och jag blev bara tröttare och tröttare.
Tänk om de istället hade sagt:
Oj, vad tråkigt, jag ser att du varit en bra kund här länge och jag önskar att du hade låtit oss räkna lite på det också. Men givetvis avslutar jag ditt konto och skulle du inte bli nöjd med Viasat så är du mycket välkommen tillbaka!
Det mina vänner... är kundservice!
... och dom bjuder på champagne... //Farmskan
PS! Undrar om fotografen är nöjd med den här bilden...
Kommentarer
Git
Ja, dessa killar/tjejer är verkligen speedade på tv bolagen. Ända till man bestämt säger att man vill göra som man tänkt från början. Då ändrar de liksom tonläge och man hör besvikelsen i rösten istället för som du skriver, önskar välkommen åter.
Kram
Helena
Hej
Helena heter jag och jobbar på viasat.
Ville bara önska dig välkommen som viasat kund och hoppas att du blir nöjd med ditt utbud.
MVH
Helena Viasat
Trackback