Hjälpredor i röran

Så var påsken över för denna gång. Och med den härliga besök, fester och framför allt... jobb i nya huset. Målning och tapetsering och lite uppackning av diverse lådor. Så gott att ha kommit igång!

Stora rummet... tapeter på plats, nu återstår bara lite målning. Vi hade ju också lite hjälpredor (*ler*)

Andra kom bara för att fika... ha ha ha. Nej skojar bara, härligt när folk vill komma. Tack Manne och Elin för mycket hjälp!

Ikväll är det dock vila för maken är iväg, så nya tag imorgon. Och på fredag sker äntligen det officiella övertagandet, då är det äntligen vårt på riktigt!

Idag unnade jag mig också nya skor, våren till ära! För visst är det vår nu?

Odd Molly... love them

Jodå så att...

Snygga var vi påskafton...

Påskhelg

Långfredagen innebar barnpassning för Farmskan. Två mysiga tjejer levererades redan klockan 7 och sen var det fullt ös hela dagen (*skrattar*). Ja, man är inte ung längre, det märker man. Maken var iväg hela dagen på spelning så inte mycket hjälp där... men som tur var kom Stor-sonen med fästmö hem så de kunde rycka in när det blev kris... Ni vet matlagning, nattning, blöjbyte och filmtime samtidigt...

Älskade ungar!

Första gången vi träffade sonens tjej också och det var vetkligen en härlig tjej! Så himla mysig så just nu är jag bara lycklig i hela kroppen för hans skull. Var ute och käkade på La Cucina på kvällen när småtöserna åkt hem. Sen behövdes det inte mer för att somna i soffan... Efter frukost idag drog de vidare till hennes föräldrar och jag och maken drog till huset... jobba, jobba, jobba

Snart dags att avbryta dock... fest ikväll så hem och byta om. Bad taste fest, lovar att ta ett kort innan vi drar iväg

Glad Påsk

Bilvård

Jag borde verkligen bli bättre på bilvård... sjukt smutsig just nu är den. Körde den i automaten härom dagen och visst den blev något bättre, men ren? Knappast. Jag skyller på att den fantastiska tvättfirman vid jobbet varit stängd för renovering. Alltså den servicen... de tvättar, putsar, dammsuger och allt för hand. Billigt är det också så vad mer kan man begära

Nåväl... nu har de öppnat igen så nästa vecka får det bli en renovering. Men först lite däckbyte och service på Volvo imorgon och fix av krockskadan från parkeringsgaraget... Ja jag är inte bäst på allt

Upp på kvasten nu kärringar
Ses på Blåkulla

Dålig uppdatering

Vilken helg vi har haft! I fredags efter jobbet packade vi ihop oss och tog nattåget till Stockholm. Vi hoppade på halv tolv i Hässleholm och smög försiktigt in i vår kupe. Sex bäddar, fyra okända människor och alldeles beckmörkt. Inte helt lätt att klättra upp och bädda utan att väcka halva tåget... så vi struntade i finliret och körde med filten enbart. Smidigt sätt att resa på får jag säga... och det smakade gott med en frukost på Centralen när vi kom fram.

Vidare mot Falun där en stor del av La Familia väntade. Sen var det fullt ös hela helgen med barn och barnbarn. Inte en lugn stund (*ler*). Men ack så mycket kärlek

Delar av gänget som invaderade Falun

Lång resa hem sen i bilen (makens som vi lånat ut till dem), men med bra musik funkar allt

Kort vecka och påskhelg väntar runt hörnet. Det blir en salig blandning av flytt, fest, barnpassning, första möten och restaurangbesök. Och sovmorgnar...

So long, Farewell, Goodbye

Så var det klart... signaturerna är påskrivna, pengarna reglerade och nycklarna lämnade till de nya ägarna. Stugan på Barkassvägen i Norje Boke är inte längre vår. Det känns ändå rätt OK även om det givetvis är sorgligt samtidigt på något sätt. Men nu lockar det ju i renoveringstarmen hos både mig och maken så det blir nog en spännande vår.

Idag har det varit vårkänning på riktigt tycker jag... nästan 12 grader när jag körde hem från banken. Det finns alltså hopp... bilen är sjukt skitig och fast att jag körde den igenom biltvätten i söndags så märks det nästan inte alls. Önskar att min egen lilla tvättfirma i Malmö snart öppnar igen efter sin renovering för den behöver definitivt lite omvårdnad. Önskar att man hade mer av makens energi när det gäller bilen men jag tycker det är otroligt tråkigt.

Imorgon kväll blir det nattåget till Stockholm och sen vidare mot Falun för att träffa barn och barnbarn. Lite presenter är nerpackade och vi skall ju också fira Guilhermes födelsedag. Maken var lite avvaktande när jag sa att det inte var säkert att vi blev ensamma i tågkupén där vi skall sova (*ler*). Vi får väl se om vi får några spännande nattgäster...

Idag firar svärföräldrarna också Diamantbröllop... 60 år! Bara 40 kvar...

Grattis grattis!

Extra dagar

Måndag kväll och två avsnitt ytterligare av 30 grader i Februari. Vi hade ju missat den serien helt men nu känns det lite kul att se när man varit där.

Veckan började annars i Helsingborg och sen skulle vi egentligen varit i Umeå tisdag och onsdag, men det blev ändrade planer. Så nu har man två helt orörda dagar framför sig... inte helt fel

Lily haltar med gips efter att ha fått en spricka i foten. Stackars lilla älskling, hon får ha en extra kram i helgen

Back in reality

Så är man tillbaka i vardagen igen... en avbiten tand senare och fortfarande med vatten i örat (*ler*). Den där tanden rök på planet hem när jag bet i, den något för gamla, bullen till frukosten. Men men... det där får vi fixa till nästa vecka, värre är det med det jäkla örat för snart får man ju ett psykbryt. Det är sjukt irriterande att ha lock för örat och vara lite yr hela tiden. Hmmm... man börjar bli gammal tror jag

Paps & Babs var och hämtade oss på tåget när vi anlände till Kristianstad och de hade ockå den fantastiska godheten att ha handlat frukost till oss som stod klar i kylskåpet. Det är fasen kärlek det! Babsan hade gjort köttbullar också och hur gott var inte det... och mjölk. Mums! Resan hem gick faktiskt betydligt bättre än vad man förväntat sig, annars kan det ju vara ganska drygt att åka så långt när man bara vill hem. Men det gick bra och Finnair är absolut något jag kan rekommendera om ni vill resa långt.

Sen har jag ju jobbat nu två dagar och maken har fixat här hemma med tvätt och grejer under torsdagen och fredagen. Igår tömde han och Paps stugan på det absolut sista så nu är det överlämning i nästa vecka till nya ägarna. Känns ändå rätt OK nu tycker jag. Vi skall dit idag och bara kolla så att vi inte glömt något och sen kommer städfirman på tisdag sen... morsning och goodby och tack för fina år! Blir även en sväng om Wallgårds för att hämta upp alla fina tapeter vi köpt till huset... nu längtar man efter att få sätta igång.

Gårdagskvällen tillbringades först på Mässen för lite AW och sen med käk på stan med lite kompisar. Fast ögonen drog rejält framåt 9-tiden så det blev ingen sen kväll (*ler*). Men mysigt att få snacka lite. I helgen som kommer åker vi till Falun och hälsar på Tessan & Rui som nu flyttat in. Även Motala-familjen och Elin kommer dit så det blir stort pusskalas med alla barnbarn. Som man längtat efter det (*myser*)

Nej... upp och klä sig

Bangkok by bike

Sista semesterdagen, och vad gör vi? Cyklar (!) nästan två mil i 35 graders värme... Bangkok by bike med svensk guide, mycket bra! Och man kom verkligen ut i det genuina, men pust vad varmt!! Så man är lagom trött och öm i ändan nu

Besökte många härliga ställen och sen ingick även en tur med Longtail båt (med alla cyklar) på kanalerna. Visste ni att Bangkok kallas Asiens Venedig?

Men usch vad fattigdom där finns, sorgligt och man blir lite beklämd

Men nu är semestern slut, avfirad och väskorna packade. Imorgon bitti ringer klockan tidigt för transport till flygplatsen.

Tack för härliga dagar och trevligt sällskap Nenne & Thomas (och grattis till vinsten i Gin Rummy Nenne)

Hej Sverige, nu kommer vi

Mot Bangkok... igen

Tidig morgon och vi sitter på Phuket flygplats och väntar på planet till Bangkok. Två dagar kvar av vårt äventyr och sen drar vi mot Sverige och vardagen igen. Värt att notera... jag har bara druckit två koppar kaffe på nästan tre veckor, heja heja! Gjort gott för magen. Sen har jag däremot fortfarande kvar vattnet i örat så till och från ganska snurrig... mer än vanligt (*ler*). Får ta tag i det när jag kommer hem

Haft tre härliga dagar i Patong och de avslutades med en BBQ hemma hos en kompis till Thomas. Han bodde uppe på ett berg i änden av Patong beach men lutningen var 45 grader så den stackars tuk tuken fick ge sig halvvägs... Den motorn skrek efter hjälp, ha ha ha. Så det blev att traska resten vilket i den värmen blev en nära döden upplevelse. Men upp kom vi tilll slut

Notera... svensk senap!!

Igår blev det en dag vid takpoolen

Vill också säga att jag leder stort i Gin Rummy (*ler*)

Phuket

Phuket och Patong Beach, näst sista anhalten innan hemresa. Vi har åter igen haft tur med hotellet och bor fantastiskt bra precis vid stranden. Att vi sen blev uppgraderade till svit kändes bara helt OK (*ler*)

Helt underbar strand och fantastiskt vatten (men fiskarna biter lite "litt")

Innan vi lämnade Ao Nang åkte vi ut till en nationalpark och fick se ett härligt naturområde med vattenfall. Och vi avslutade förmiddagen med en timmes elefantridning ute i djungeln. Så härligt! Varmt som bara den och elefanterna travade i vatten, käkade bambu och lufsade lite som dom ville... Men det var gott att hoppa i poolen när vi kom tillbaka

5 dagar kvar

Phi Phi

Speedboat funkar! Så jäkla skönt... det var bara när vi låg stilla och guppade vid snorkling som det var jobbigt, men det löste jag genom att hoppa i (*ler*)

Flytväst på!!

Många härliga stopp, underbara stränder och lagunder. Helt enkelt en fantastisk dag

Man var rätt mör efter en heldag, för att inte tala om russinhud... Så lite käk, yatzy och en sängfösare senare sov vi som barn. Idag poolhäng

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."