Ao Nang

Så har vi lämnat Koh Chang och befinner oss, efter båt, bil och flygtur, i Ao Nang på Krabi. Man kan väl säga att det är lite kontraster. Från lugnet in i turistvimlet. Vi bor kanonfint även här så vi har verkligen haft tur med boende

Stranden är väl sådär men det finns gott om möjligheter runt omkring

Förresten, båten från Koh Chang till fastlandet var ett vrak... och jag ljuger inte. Att den ens flöt är ett under

Så rostig att det var löjligt... Men över kom vi som tur var.

Imorgon blir det en heldag på Phi Phi Islands, även där en båttur... jodå så att... jag tar med spypåsar

Sista kvällen

Sådär... etapp två är snart till ända och ikväll är det sista kvällen på Parama Resort. Total relax verkligen eftesom det ligger ute i precis ingenting. Men såå fint och vi blir uppassade som kungar

Igår var det Nennes födelsedag och vi skulle alla ge oss ut till en ö på förmiddagen men tyvärr blev det lite bakslag. Jag vaknade med värsta yrseln i hela mitt liv och kunde inte stå eller gå, så Nenne och Thomas drog iväg själva. Bara de och en "butler" på stället, och han satt bara och vaktade så att de fick dricka. Magiskt

När de kom tillbaka hade vi bokat massage och det var nog den bästa jag nånsin fått. Sjukt skönt men tyvärr så var jag fortfarande inte OK så kvällen fick gå på halvfart och med stöd från resten av gänget. Vi hade fixat så Nenne fick laga vår middag på kvällen med deras kock. Blev perfekt

Idag känner jag mig bättre igen, inte alls så yr som igår. Men har bestämt att kommer det tillbaka ska jag åka till läkare... otroligt obehagligt

Och imorgon drar vi åter till Bangkok ich sen flyg till Krabi. Etapp 3

Födelsedag

Idag är ingen vanlig dag, det är Nennes födelsedag! Hurra, hurra, hurra

Hot hot hot

Igår var det otroligt varmt här... klart den varmaste dagen sen vi kom. Vi satt på stranden på kvällen och tog en drink och det var runt 32 grader. Magiskt! Men det gjorde ju också att man blev rätt slö, så pool och hav mest hela dagen (som om havet skulle svalka...). Sjukt varmt vatten... och salt

Men vi gjorde en liten utflykt i Tuk tuk till norra delen av ön där vi besökte ett område med semesterhus. Thomas har bekanta där med hus så vi ville se hur det såg ut. Jo då så att...

På kvällen blev det lite shopping och försök till mat. Maken fortsatt lite körig i magen så han fick inte i sig mycket. Vi andra försökte så gott vi kunde men svårt att äta när det är så varmt

Idag checkar vi ut från Kacha resort och drar vidare till nästa ställe på ön, Parama Beach. Ligger helt off och ett ställe för total relax. Tror vi (*ler*)

Kvar att göra innan vi lämnar ön för gott är elefantridning... Den kallas ju inte Elefantön för inget

Magsjuka

Sådär ja... då har tre i sällskapet haft sin första (och förhoppningsvis sista!) magsjuka. Maken och Nenne började redan igår kväll så jag och Thomas fick gå på egen dejt (*ler*). Maken höll på halva natten och är ganska mör idag, och Thomas avlöste Nenne direkt efter hennes mardrömsnatt. Så just nu bara jag som klarat mig... peppar peppar

Lite disigt idag men mest viloläge vid poolen tills alla känner sig på G igen. Blir nig en tripp söderut på ön framåt kvällen, lite omväxling

Måndag

Förstår att vår måndagmorgon var något annorlunda mot er (*ler*)

Det är absolut inte för att retas, det bara slog oss när vi låg där och svettades att det var måndag och jobbedag. Inget ont ment mina vänner. Det började dock lite molnigt och regnet hade kommit en hel del på natten, men det sprack upp rejält framåt 10-tiden och sen har det varit kanon.

Gubbarna är just nu på massage, ska bli skoj att höra vad de tycker. Jag och Nenne var där först en timme... gudomligt skönt och endast 75 kr. Det blir definitivt fler gånger

Annars har det varit mest poolhäng idag och dagens bästa var när Thomas gick till botten med två smoothies (*asgarv*). Synd man inte hann upp med kameran... Hon i baren skrattade en lång stund efter bara hon såg han

Ikväll blir det nog Barbecue på stranden

Äntligen semester

Vissa saker längtar man alldeles extra efter och det är den här semestern. Bokades ju förra sommaren så väntan har varit lång. Men så i fredags morse kom så dagen för avresa och Paps kom för att skjutsa oss till stationen. En kvart för tidig i vanlig ordning så maken gick fortfarande i kalsonger (*ler*)

Första etappen gick väldigt bra och planet till Helsingfors gick i tid... men dimmigt som bara den så efter ett antal extrarundor valde de till slut att landa med instrument... huga!! Med bara minuter till godo hann vi med planet mot Bangkok. Lugn och skön flygning och vi landade i ett varmt Bangkok efter 9 timmar och med två väskor mindre (*ler*)

Beställd minibuss hämtade upp oss för vidare färd mot Koh Chang. Den biten var ganska dryg, man var trött och ville bara fram. Chauffören också tydligen för bitvis var vi på väg att lyfta. Shit vad han körde! Men fram kom vi och vi mår toppen

Vi ska försöka stå ut

PS: Väskorna på plats igen

Grattis älskade Tia

Idag är ingen vanlig dag, det är min älskade lill-sons födelsedag... 30 år
Hipp, hipp HURRA och stort grattis

Vi har precis kommit hem efter att ha firat honom lite grand ute i Önnestad hos hans svärföräldrar. Världens bästa svärföräldrar också har han fått, snacka om att man alltid känner sig välkommen dit. Och barnen älskar att vara där också... så mysigt att se! Det var gott att få krama och pussa på Lily och Mila lite också, sist var de ju sjuka så det blev inte så mycket kramande. Älskade ungar

Själv har jag haft en kanondag i Göteborg med massor av bra initiativ och idéer, så det var väl värt den långa resan. Men nu är de sista mailen skickade innan vår stundande semester

Hej värme!

I Kal & Ada land

Incheckad på Hotell Eggers i Göteborg och skall strax vila huvudet mot kudden och försöka vara så förberedd och utvilad det bara går inför vårt möte imorgon med kreativa byrån. Skall bli sjukt kul att se vad de kan hjälpa oss med och se vilka förslag de har att komma vidare. Har bästa Carolina med mig på resan och det är härligt att se hur den tjejen bara tar för sig mer och mer. Me like!

Har slagit på TV:n och lyssnar lite på Sveriges Mästerkock i bakgrunden... alltså den där lilla tjejen Elin. Hon kan verkligen se hur eländig ut som helst. Som en liten sexåring som har blivit bestulen på sin klubba. Lite för mesig för min smak och också för en sån tävling. Annars är ju det mitt favoritprogram och man kan ju inte bli annat än imponerad över hur många amatörkockar som finns där ute.

På tal om Elin... vår mellantös har nog äntligen fått sin egen lya i Stockholm
Grattis älskling, det är din tur nu <3

Om man vill bli fin...

... får man lida pin! Det där har man ju hört sen man var liten och det stämmer faktiskt. Igår var jag på behandling på Hälsa och Helhet och jag vill helst inte gå in på detaljer men... AJ!! Men det var en jättegullig tjej och man kände sig väl omhändertagen hela tiden så det var bara att bita ihop. Dessutom var jag och fixade frillan och det var verkligen på tiden. En utväxt större än Grand Canyon och nu kände jag att det var dags... av med skiten, klipp det kort och låt det vara grått. Blev bra och jäkligt skönt dessutom

Jag är våglig jag

Tre rundor idag

Söndag kväll... kaffet är på, godis i skålen och Suits säsong 4 på TV:n. Man kan ha det sämre (*ler*). Fast idag är vi faktiskt värda det för vi har kört tre rundor med flyttkartonger och småprylar till huset och tömt stugan på allt utom möbler. Vi ligger bra på tidsplanen och det känns jäkligt skönt... vi behöver ju det dessutom eftersom vi kommer att vara borta några veckor nu på semester. Wiiii!! Igår var vi hemma hos Nenne och Thomas och planerade och gick över det sista och det är inte utan att man har lite resfeber nu... men shit vad skönt det skall bli.

Vi har också hunnit med ett besök hos svärmor och.. inte att förglömma, en alla hjärtans middag på restaurang. Lite skitiga och lite trötta men ändå, mysa lite med mannen i sitt liv måste man ändå.

Det finns hopp!

Det finns hopp för Farmskan... febern börjar ge vika och jag orkar vara uppe något längre stunder än bara 5 minuter. Så jag ser fram emot helgen och att kanske få lite mer frisk luft än bara genom den lilla springan som mitt öppna sovrumsfönster gett mig de sista dagarna. Vilket maken klagar högljutt över... han fryser som en hund och påstår att om han hostar kommer det snöflingor ur munnen. Kyckling! Finns ju inget värre än att ha varmt och kvalmigt när man skall sova. Förresten skall han inte klaga för han har knappt varit hemma på hela veckan. Det har varit spelningar, fester och galej för hela slanten. Stiffe the partylejon!

Ikväll kommer stor-sonen på ett oväntat besök... så på med Gevalian!
//Farmskan

Men tack så jäkla mycket

Förkylningen visade sig vara influensa och febern från hell har infunnit sig. Fick ge mig till slut och inta sängläge... hatar det! Nu har jag bara två fokus och det är  att INTE smitta maken och vila så jag blir frisk till helgen. Håll tummarna

Men fatta så sjukt (passande ord här...) tråkigt det är att ligga ner timme efter timme...

Skjut mig!!!

Vilken diss!

Förkylning is in da house... igen! Farmskan snorar och mår lite tjyvens och maken skyller det på att jag insisterar på att sova med öppet fönster. Han tänker det inombords vill säga, han säger nämligen inget, men jag vet vad han tänker! Men om jag skall välja mellan att dö av värmeslag eller av förkylning så får jag hellre snora.

Igår körde vi massor, massor av lådor till Åhus. Lägenheten och stugan börjar så smått tömmas på alla småprylar, porslin och diverse annat skit man har överallt. Snart är det bara de stora möblerna kvar... fast man vet ju av erfarenhet (jo, vi har flyttat förr) att när man tror att man är färdig så är där ändå två lass kvar. Men det går bra i alla fall så det är skönt. Schysst också att vi fått tillgång till ett rum i huset där vi kan ställa allting. Gör ju saker och ting betydligt smidigare.

Fick ett SMS från lill-sonen idag som undrade om jag kunde tipsa om någon lokal som de kunde hyra här nere för en sommarfest. De fyller ju 30 år bägge två i år. Jag tipsade om det och så sa jag att "vi kunde ju ta barnen med oss hem sen så de fick festa loss lite"
Svaret blev inte det jag väntat mig precis... "Ni är inte bjudna"

Ridå.. vilken diss va!

Flashback - jepp jepp

Så var stugan såld... och nu är det snabba ryck, inflyttning för köparna redan den 17 mars. Tur maken har extra semesterdagar (*ler*). Det visade sig att jag ju kände köparna och igår när vi skrev kontraktet fick jag en flashback deluxe... jepp jepp.

Efter en hektisk vecka var det härligt att komma hem till hemmalagad pizza och godis upphällt. Så nu sitter vi här och bara slappar. Ska försöka hålla mig vaken över "På spåret" dock. Imorgon kommer Lily-familjen och det ska bli så gott att krama om dem. Känns längesen

Maken ska åka bort hela helgen så det blir gott med sällskap. Myshelg!

Däckad och knockad

Natten till tisdagen vaknade jag halv två och kunde fasen inte somna om. Huvudet fullt av tankar och adrenalin som flödade gjorde det omöjligt. Så det var en sluten och trött figur som kämpade sig igenom diverse möten i Helsingborg och Malmö. Dom påsarna under ögonen...

Skulle sova över i Malmö eftersom vi hade ett helt gäng kollegor från andra länder på besök. Aktivitet på kvällen med middag men där sa kroppen (och förnuftet) stopp så det blev en halv Subway macka i sängen och sen däckade jag strax efter klockan åtta. Sov som en stock tills klockan ringde halv sju... så gott!! Och äntligen utvilad igen (*ler*). Kollegan erbjöd mig annars en liten lila tablett som kunde intagas när man behövde sova... ha ha ha

Två bra saker för morgondagen... skriva stugan och växla pengar till resan. Sakta men säkert går det framåt

En man som heter Ove

Uppriktigt... hur gärna skulle ni vilja sälja en stuga till "En man som heter Ove"? På en skala från 1 till 10 menar jag? Det är tankar som snurrar i Farmskans huvud just nu faktiskt. Just nu lutar det nästan åt att avvakta och vänta in någon annan, vi sitter ju inte i sjön liksom. Ja ja... vi får väl se hur det blir med den saken.

Ryggen fick sig i varje fall en rejäl körare igår... för att inte tala om armarna. Vi körde fyra lass med kartonger och småplock till Åhus, plus stora delar av förrådet i källaren. Kändes riktigt skönt. Att kunna ta bit för bit och köra ner med är en jäkla fördel, då blir det bara det stora kvar när vi väl flyttar på riktigt. Och där är ju mycket av mina grejer som inte går ner i kartonger heller, sånt som man måste bära var för sig... lyktor, golvvaser, ljusstakar etc. Man samlar på sig! Fast det lär ju behövas nu när man skall fylla ett helt hus.

Imorgon blir det övernattning i Malmö för Farmskans del och sen har halva denna veckan gått igen. Februari... och snart dags att hålla fritt. Wiiiiieeee!! Det är den här trista utsikten man kommer att ha...

Jobbigt!

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."