Hes och lycklig!

Vaknar upp idag och är helt hes. Tror det kan vara efter att vi jublat så högt när vi vann tävlingarna igår (sa hon ödmjukt). Jo för otroligt nog vann jag och maken tre av fem tävlingar. Men vi tar det från början så ni förstår bedriften (*ler*)

Det vankades alltså Aktivitetsdag i Vä med kompisgänget och vi skulle möta upp klockan 3 med cyklar och medhavd dricka. Iväg for vi efter en liten fördrink och cyklade ner till Öllsjö, gamla hemtrakter, där vi skulle spela
Frisbeegolf. Riktigt kul och stilarna var många och varierande bra. Jag och maken hade 42 kast på 9 hål (korgar) vilket är ett under. Jo lite regn då och då men då skylade vi i buskarna och passade på att vätska upp

Tillbaks igen och då började det störtregna och hagla! Så 12 dränkta katter (eller 11 eftersom någon var smart nog att dra på sig regnrock) fick strippa och tumla lite kläder. Nästa tävling var att gå på gemensamma skidor... i backe och simultandricka en tequila. Här vann vi inte! Ha ha ha ha

Grille och härliga tillbehör, frågesport, musikquiz och dart... och underbart tjatter. Så otroligt trevligt varje gång också. Så idag firar vi Mors dag med hes sång och lite nedtonat

Det kostar på att tävla

PS! Idag fyller min finaste kusin P 60 år
Du är bara bäst älskade vän

Fredag alla dar i veckan

Eller hur känns det som att veckan bara består av fredagar? Eller i varje fall hos mig. Denna veckan har varit itroligt intensiv och endast en halv dag på kontoret, vilket innebär att man är hopplöst efter. Får nog tyvärr bli lite helgjobb för Farmskan...

Just nu sitter jag i stugan och lyssnar på  hur maken klipper gräset. När han är klar skall vi faktiskt lyxa till det och gå ner på Strandrestaurangen och käka. Det kändes helt rätt faktiskt

Full rulle i helgen också, först lite partaj och aktiviteter med kompisgänget imorgon lördag. Cykeltur och grille är vad som annonserats (= träning kombinerat med nöje). Sen på söndag är det ju Mors dag så då får vi väl köra till Modern och Svärmor och hälsa på. Det lär ju bli glest med besök här för barnen är ju lite utspridda om man säger så

Och sen är det väl ny vecka igen
Nån mer än jag som vill ha semester?

Nu tystnade gräsklipparen... Middag!

Tebax i Skaune!

Så var man tillbaks i den skånska myllan igen. Paps & Babs var och hämtade upp mig vid flyget eftersom maken är iväg och spelar ikväll. Tror inte att vi hunnit sätta oss i bilen innan det ringde och sen pratade jag hela vägen vilket fick till följd att jag fick mig en spydig kommentar från chauffören

- Nej men det var trevligt att prata med dig
Ridå!! Jobb, jobb, jobb... så tipset från min livscoach (läs: Paps) är att tagga ner
Men jag är ju nertaggad, bara lite engagerad säger jag
Vi är inte helt överens om den beskrivningen jag och min far

Har precis skypat med Lily och jag blir lika glad varje gång. Hon är så stor nu och så redig hela tiden, det går så himla fort. Fast å andra sidan får vi ju två nya små bebisar snart och snusa på. Bara två månader kvar till lill-syskonet kommer till Lily och sen ytterligare två månader innan det är dags för stora dottern. Då blir det en tripp till Portugal och mysa lite minsann.

Imorgon blir det en heldag i Helsingborg och sen är det fredag igen. Var sjutton tar veckorna vägen? I helgen blir det lite partaj med vänner i Vä. Ett cykeläventyr (oj oj oj!). Får hoppas på fint väder, eller är det tvärtom kanske(*ler*)

Stockholm

Trött som en lus, har varit mycket nu några dagar och just nu ligger jag och halvsover i en hotellsäng i Sundbyberg. Det är en jobbedag kvar här uppe innan hemfärd imorgon kväll.

Helgen var riktigt skön och som grädde på moset, löken på laxen så vann Sverige Eurovision OCH det blev äntligen ett SM-guld till IFK!! Tjoho

Kvartalsmöte igår med bästa gänget. Otroligt vilket team vi är, så mycket energi och glädje hela tiden. Skrattade mig igenom en hel middag på kvällen så jag fick helt ont i huvudet (*ler*)

Och nu två dagar i huvudstaden
Men först sova!

PS: Grattis bästa Magda

Eurovision

Tio bidrag kvar... det blir en lång kväll (*gäspar*). Tror nog att han ska bli topp tre ikväll den käre Mums mums.

Vi har varit flitiga myror idag, ja i varje fall från lunchtid. Sov länge och sen frukost med tidningen och kryss innan vi tog oss i kragen. Först fixade vi lamellerna i uterummet... ett jäkla jobb, fast å andra sida sparade vi ju 16.000 spänn på att göra det själv. Pengar man kan ha roligare för

Sen trädgårdsjobb, städning, tvätt med mera... gott att komma i ordning mer och mer. Nu halvligger vi i soffan, jag har sjuk träningsvärk från Tabatan... aj!!!

Var hos Nenne och Thomas igår, käkade gott och spelade lite kort. Ja och så kasta vi hästsko... jag och Nenne vann överlägset. Killarna kom liksom aldrig igång riktigt. Vi bokade också de första fem nätterna i Thailand så nu är det gjort. Ska bli så gott!!

Heja Sverige och Måns

Tabata

Jag lovar er att jag aldrig varit så nära hjärtstillestånd som jag var igår. Har ju börjat med pass igen och första gången var det styrka och igår var det Tabata. Högintensiv träning i intervaller, jobba stenhårt 20 sek, vila 10, jobba 20, vila 10... Ja ni fattar. Riktigt tufft och som sagt en nära döden upplevelse för en trött, fetlagd kropp som min. Men roligt så jag ska fasen kämpa på!

Svett som en gnu så direkt i duschen när jag kom hem. Eller direkt och direkt... fatta vad svårt det är att få av sig en svettig tränings-BH som klibbat fast på kroppen. Visst den ska ju sitta stadigt men det finns ju gränser!

Fick mig att minnas när jag fick klippa upp makens underställ efter en löprunda... lite för trångt så han fick panik när han inte fick av det (*asgarv*)

Ikväll käk med goda vänner. Härliga fredag!

An idiot abroad

Jodå hon kom hem också... helt utan problem alls faktiskt vilket säkert förvånade en hel del. Framför allt tror jag det förvånade svenska ambassaden i London som garanterat visste att "utan pass ingen möjlighet att lämna landet". Tror hon skapat en ny standard för utlandsresor... Living on the edge

Men vi har också haft otroligt roligt, även under denna press. Så jäkla tacksam för mitt gäng, de är bara så bäst. Rätt inställning, underbart engagemang och massor med vilja! Love it

"Esmaralda" visade sig besitta värsta krishanteringstänket och hade på mindre än en minut letat fram alla telefonnummer man kunde tänkas behöva. Själv har jag nog mest bara skrattat... så mycket roliga episoder på bara 24 timmar.

Vi var i varje fall tre rejält övertrötta och fnittriga damer som landade på Kastrup vid 10-tiden igår kväll. Och ja, mötet gick kanon... det också (*ler*)

Förresten... det blir nog aldrig bra att direktöversätta svenska ordspråk, men det kommer jag aldrig att erkänna

Throw pearls before swines
//Farmskan

"Vill du inte ut och resa?
Åka flygplanet med oss?
För vi var ju bästa vänner, men inte nu
Vill du inte ut och flyga?"

Hysteriskt roligt

En del händelser kan vara både hysteriskt roliga och ändå samtidigt ångestfyllda. Dagens tripp till Nottingham är en sådan

Jag och två, enligt egen utsago resvana och digitaliserade, kollegor skulle åka mot Kastrup för vidare färd mot England. De skrattade i mjugg åt mitt utskrivna boardingkort på papper och jag hörde något om att komma in i den digitala världen. Jag lyssnade knappt. Och även när jag desperat försökte ta mig in på parkeringen utan att lyckas få bommen på min sida, nonchalerade jag deras påpekanden om att det faktiskt stått upptaget

Nåväl in i terminalen, en snabb matbit i magen och sen iväg mot gaten. Där hade den ena ingen täckning och därmed inget digitalt boardingkort. Och väl framme för boarding visar det sig att en tagit fel pass med sig... Och så säger de att jag är jobbig att resa med!

Efter mycket om och men, upprörda känslor och våndor lät de henne åka med till UK. Full ångest hela resan för nu var ju frågan... skulle hon bli insläppt? Det tog en halvtimme och ett konfiskerat pass innan hon var igenom. Nu med endast ett dokument (förvisso med stämpel) och en kopia på sitt felaktiga pass i sin ägo.

Ja ja, hemresan får vi oroa oss för imorgon!

Hemma

Vi ligger raklånga i varsin soffhörna, hemma igen efter sköna dagar på Gotland. Allt är uppackat och slängt i tvättkorgen och min nya fågel står i fönstret

Älskar den! Några andra småsaker följde också med hem men denna var liksom juvelen (*ler*)

Ny vecka väntar runt hörnet och även en tripp till Nottingham redan imorgon kväll. Ompackning måste ske ikväll. Sen till nästa helg blir det stora tvättarhelgen ute i stugan. Vi har en del att komma ifatt...

Ha en skön vecka hörni!

Stenkusten

Gårdagen blev en heldag till Fårö med omnejd. Vi for iväg efter frukost med en karta från vår värdfamilj och med ett löfte om att "köra om Stenkusten" dit. Sagt och gjort, vi tog avstickaren dit och herreminje... där kunde vi fastnat för all framtid. Tror ingen kört den "vägen" (läs:  stigen) på låååång låååång tid.

Stora gropar där vår hyrda Volvo inte gärna tog sig över. Maken var måttligt road och inte kunde vi vända heller. Ibland blir äventyret lite väl avancerat... Men vackert var där, det är helt klart

Nåväl, vi hittade ut efter några timmar och snart färdades vi på asfalt igen. Tog färjan över till Fårö, käkade crepes på Kutens bensin... Vilket ställe, massor av folk och helt galet

Tog oss ut mot raukarna också

Kallt som bara den i nordanvinden

På hemvägen smet vi in till en konstnär och se på trissor om jag inte fick med mig ett nytt djur... en fågel i glas denna gång. Kommer att bli finfin i mitt fönster (*ler*). Nu sista heldagen och vi kör söderut

Kristi flygare på Gotland

Smidigt och lätt tog vi oss till gotland med flyg. En timme från Malmö och på köpet slapp man må illa på havet... jag har ju lite svårt för det. Checkade in i vår lilla stuga som var kanonfin och hade sen en skön promenad längs Visbys vindlande och smala gator. Lite shopping och ett glas rött i solen blev det också (*ler*)

Hade sen en trevlig kväll tillsammans med dem vi hyr hos. De bjöd på middag och vi fick nyskördad sparris med hollandaise till förrätt. Nya direkt från trädgårdslandet... shit vad gott!!!

Idag har vi sen varit runt på östra sidan där det pågår en konstrunda. Ett keramikäpple gjort i svartsten inhandlat...

Inga djur denna gång (men veckan är ju lång...

Åt också färsk fisk som inhandlades i en liten fiskebutik. Mums så gott!! Maken var inte lika glad dock, ha ha ha. Nu skal vi strax grilla lite och sen imorgon blir det en dagsfärd till Fårö. Kanske får vi se lite fler raukar

Gotlandstrollet...
//Farmskan

5 dagars ledigt!

Tjoho!! Nu väntar 5 dagars minisemester för Farmskan och maken... så jäkla gött! Imorgon bitti åker vi till Visby och skall tillbringa några, förhoppningsvis både varma och sköna, dagar där. Det är en kusin till Rolf som har en stuga som vi skall få bo i, första gången för oss dessutom till Gotland så det skall bli gott

Lååååång mötesdag idag, i stort sett hela dagen instängd i ett rum. Bara utsläppt för att äta lunch och då visar det sig att kocken denna dag lagat en helt obegriplig och dåligt tillagad fisk. Grå sej, knappt kokt med fänkål ovanpå och smaklöst potatismos till det. Och till det facila priset av 80 kronor... Måste bli bättre på att ta med matlådor känner jag. Nåväl det är väl i-landsproblem egentligen antar jag.

Avslutade dagen idag med att diskutera vår flytt till nytt kontor. Say no more!! Så jäkla många åsikter det finns om ditten och datten... finns nog inget annat projekt man absolut inte skulle vilja leda. Det är liksom dömt att misslyckas redan från start eftersom alla klagar på precis allt (*ler*)

Har nog en förkylning på gång också för jag är lite trött i huvudet, skall faktiskt bara inta lite kaffe och sen lägga mig i soffan. Har lovat att stryka en skjorta till maken så det skall jag åtminstone ta mig för.

Ha en skön tisdagkväll!

Kort vecka

Vilken mysig helg vi har haft! Mys med Lily-familjen först och sen en solig avslutning i stugan ikväll. Lily är bara så rolig nu, munnen går i ett och hon "kan själv" allt man tidigare hjälpt henne med. Hon har legat hos oss bägge nätterna och i natt la hon sig med huvudet på min mage och armen om min arm. Jag njuter (även om ryggen protesterar)

Och vi ska inte ens prata om hennes dialekt... vi har skrattat hela vägen hem. Sjunger gör hon också hela tiden. En ny artistkarriär som Dottern kanske?

När vi kom till stugan idag så blev det lite jobb i uterummet och montering av skenorna till solskydden. Nu är de på plats, nu ska vi bara hänga upp lamellerna, får bli nästa gång vi är här. Måndag imorgon och det blir en jobbedag i Älmhult och Helsingborg. Kort vecka denna veckan, semester på onsdag och fredag... Gotland och Visby väntar, ska bli härligt!!!

Kosläpp

Godmorgon från Motala! Tidig lördag här för det vankas kosläpp, mitt första skall jag säga så jag är lite nyfiken. Kanske det blir som det man ser på reklamen eller så blir det som på kollegans i helgen. Skrattade glatt när jag såg hennes klipp där korna bara GICK ut i hagen, inte ett skutt någonstans... lite antiklimax.

Vi stack lite tidigare från jobbet för att hinna upp till Motala i god tid innan läggdags för Lily. Men fastnade i en gigantisk kö på motorvägen där två lastbilar kört ihop. Suck... över en timme satt vi där, typiskt!!

Nåja, nu ser vi fram emot en skön helg efter en hektisk jobbevecka

Lite trams också

Idag har vi firat chefen som har kommit upp i den aktningsvärda åldern av 50. Vi gav honom lite presenter och tuggade i oss lite tårta. Tror han blev rätt nöjd med sina presenter också... även Foppa-tofflorna (*ler*)

Det blev ju också lite hets om åldersnoja och den där appen som visar hur gammal man ser ut är sjukt rolig. Jag såg ut som 43... i snitt

Snittet beror på att jag på en bild blev 38 och på en annan 69!!!!! Chefen var också nöjd med sin test

Där tjänade han några år... Ja ja lite trams också

Är i stugan ikväll och för första gången på en vecka känner jag mig pigg igen. Hoppas det håller i sig så jag slipper yrseln. Imorgon efter jobbet bär det av till Motala och Lily-familjen. Mys!

Hon hade varit och klippt sig idag. Efteråt fick hon välja en figur att spreja på håret. Ett hjärta, en fjäril eller en dödsskalle. Hon valde dödsskallen... så klart!

PS! Tack kusin P för en trevlig kväll igår

Fan trot

Det finns kanske hopp...

Slut på ledighet

Efter en långhelg så är det alltid drygt att ta sig an en ny vecka. Och i morse kändes det extra mycket eftersom klockan ringde strax efter fem... Gäsp! Vi hade ju sovit i stugan dessutom och eftersom både Lily-familjen och Lissabon-familjen också var där så sov jag och maken på soffa/extrasäng. Inte så bra om man vill sova gott... Läs: börjar bli gammal

Ikväll är sista kvällen med gäster sen är vi tillbaka i vardagslunken igen. Här kommer lite bilder från helgen

Bara minstingen Hanna som inte fastna på bild... Ja ja, bättre lycka nästa gång, får bli en gruppbild då

PS: japp jag är bättre

Sakta men säkert

Sakta men säkert är jag snart mitt vanliga jag igen. Har sovit sjukt mycket och varit lite dåsig i huvudet men inte yr och illamående mer. Vet fasen vad det var för skit... säkert något klimakterieskit. Man är ju i den åldern om man säger så (*tandgnissel*)

Inte rätt helg heller med tanke på att alla barn och barnbarn skulle komma hem. Det är som att flyttas 10-15 år tillbaks när de bodde hemma alla. Musik, duschköer, smink och klädbyten blandat med fotboll, öl och whiskey snack. Allt i en salig kaos som är både underbar och  smärtsam

Idag är det bröllop för en kusin så just nu är det mer kaos än vanligt... ha ha ha. Snart är det dock måndag igen och då lägrar sig lugnet för oss igen

//Farmskan (aka Taikonmorsan)

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."