Dubbel bubbel

Idag blir det slappesöndag för hela slanten. Mysbyxor och TV-soffa helt enkelt. Har i och för sig strukit hela högen som låg och väntade så jag känner mig inte helt onyttig. Har haft två härliga helgdagar, först i fredags med lite mat och kortspel med Nenne & Thomas. Jag och Nenne krossade dom totalt så det var lite sura miner

Bästa repliken för kvällen var annars den från Nenne efter att hon bara lagt upp lite mat på tallriken
Jag: Ska du inte ha mer än det?
Nenne: Nej, jag räknar kalorier och jag sparar dom till vinet...
Ha ha ha ha ha.. Bra prioritering!

Igår var vi sen först i stugan och planterade lite klätterväxter i vår nya pergola. Hoppas nu de tar sig ordentligt för då kommer det att bli jättefint där till nästa vår

Igår kväll var det sen tjejkväll nere hos Helen i Äspet. Bubbel i dubbel bemärkelse...

Sen härlig mat, rundpingis, basket, rockring och mycket skratt. Goa lördag! Maken häntade oss framåt natten sen, det är en snäll man jag har. Ikväll skall han dessutom bjuda mig på middag på stan... han är bäst!

Två bra dagar

Två riktigt bra dagar i Älmhult med hela gänget är till ända. Mycket ny kunskap, bra diskussioner, planering men också lite social samvaro. Jag har ju som ni vet ett fantastiskt team så jag sitter mest och njuter vid sidlinjen numera (även om jag måste lägga mig i ibland)

Besökte en väldigt bra restaurang igår kväll: Goaroije Brasserie. Gör ett besök, ni blir inte besvikna

Ikväll har vi landat i stugan igen
Relax de luxe

Gratis kvällsmat

Två kvällar i rad har jag och maken snyltat in oss på gratis kvällsmat. Fint det! Igår härliga köttbullar och nybakat bröd hos Paps & Babs och ikväll kassler och potatissallad hos svärisarna. Kanske kan vi göra det till en livsstil...

Lördagens partaj i Fårabäck var himlans trevligt. Jag fick svänga de lurviga ordentligt vilket kändes som en evighet sen. Älskar verkligen att dansa. Blev ju en helt fantastiskt skön kväll också. Sov länge (typ halva förmiddagen) sen i söndags så det blev inte mycket gjort om man säger så. Fast ibland är det rätt gott att få slöa

Nu väntar två dagar i Älmhult
Me love

När man har lock i örat

Jag har lite lock i öronen, skulle nog behöva spola dom egentligen men blir liksom inte färdig

Värst på morgonen när man sovit på sidan och riktigt täppt till

Maken: Älskling är du vaken
Jag: Om jag har Ipren?
Maken: Va?! Nej, det är dags att gå upp
Jag: Har du fått ett myggbett?
Maken suckar...

Underbar konversation

Ärtsoppefest och Lilymys

Så var man hemma i Sverige igen efter vårt Rysslandsäventyr. Tror att maken var rätt glad när jag steg över tröskeln (*ler*). Men när jag tänker på resan så är det bara helt fantastiskt att ha varit där. Så annorlunda och spännande.

Min ryske kollega Pavel guidade oss runt i varuhuset.

Vanlig jobbedag sen igår och fullt fokus på att tömma mailkorgen. Lite intro också som kändes bra med ny kollega. På kvällen när vi kom hem så kom Lily och skulle sova över hos oss i stugan... fullt ös direkt men också lite tid för Ronja Rövardotter. Ny favorit!

Idag har det blivit både lite bad och lite lek med kompisar hon hittade. Stora tjejen...

Nu har hon åkt igen och jag och maken laddar för ärtsoppefest i Fårabäck. Eller... jag laddar och maken snarkar i soffan. Slitsamt att vara barnvakt

Fantastisk kväll

Dagen började med att kollegan virrpanna (hon som fick sitt pass konfiskerat i UK) skickade ett SMS och undrade var vi var. Det visade sig att hemnes telefon inte justerat tiden och hon därmed var hyfsat själv vid frukosten... Sorry Magda, det var bara så kul.

Hela dagen har annars inneburit workshop i ett rätt så kallt rum så halva församlingen kände sig förkylda och hängiga när vi var färdiga. Långa dagar också, jobbat till 6 vilket man inte är van att göra varje dag. Men mycket bra ideer och tankar att ta med sig hem

Efter jobbet tog vi en båttur runt Moskva. Jag var lite fundersam på om det skulle lyckas utan att jag kräkte ner båt, gäster och inredning men det var lugnt. Fantastiska vyer och ett perfekt sett att se staden på

Det är en otroligt vacker stad... bitvis

Moskva

Ligger i den bredaste säng jag sett på ett hotellrum i Moskva. Vi hade kunnat ligga hela familjen i den här utan ptoblem... men nu är det bara jag. Är här på jobbresa och det känns otroligt spännande. Vi landade runt två idag och åkte direkt till kontoret. Fick en grundlig presentation av deras business och deras utmaningar. Man kan väl säga att våra förutsättningar skiljer sig en smula...

Efter jobbet checkade vi in på hotellet och sen blev det en gemensam middag. Beställde kött och sweet potatoes... fick in en rejäl köttbit men potatisen var typ två teskedar pure. Ryska köket består mest av protein... Fick denna lilla ankpate till förrätt

Bestämde oss för att gå en runda efter maten och Mauricia föreslog en promenad till Röda torget... "Bara ca 800 meter från hotellet". Snarare 8 km faktiskt men vad gjorde det när man väl kom dit. Så vackert!

Skulle försöka haffa en taxi tillbaks men de vi hittade kändes lite sådär faktiskt så det blev promenad hem också. Tjejmilen känns helt plötsligt överkomligt (*ler*)

Nya tag imorgon

Rekord

Tror det är nytt rekord faktiskt. 4 dagar sen jag uppdaterade bloggen... har nog aldrig hänt. Men oj vad tiden bara försvinner och dagarna går. Det måste vara ett ålderstecken som heter duga. Innan tyckte man att det bara fanns måndagar och fredagar men nu känns det som att ett år är typ januari och december... eller nåt

Veckan då, vad har då hänt sen i måndags? Ja förutom jobb har vi haft besök av Dottern, jag har haft räkfrossa och Mary Kay kväll, planeringsdag med mitt team på annan ort, grillkväll igår hos M&M och ovanpå det kom Lily-familjen igår. Vi ska nämligen fira hennes 3-årsdag idag här i stugan. Mysigt!

Nu har vi precis vaknat och ligger och mornar oss bara. Om vädret tillåter tänkte vi ta oss till Hälleviksbadet en stund. Då får resten av familjen lite tid att förbereda inför kalaset i lugn och ro. Så ni ser... timmar och dagar ramlar på och det är bara timmar kvar till min stundande resa till Moskva. Måndag morgon åker vi, både spännande och lite pirrigt faktiskt

Men först helg, kalas och barnbarnsmys

Tillbaka i ekorrhjulet

Första dagen avklarad och man är tillbaka i ekorrhjulet igen. Men så skoj att träffa mitt team igen, tjatter, skratt och hög energi... älskar det. En ny tjej i teamet också som ersätter Sofia nu när hon ska ha barn. Blir kanon!

Men vi nåddes ju också av nyheten om ett knivdåd på IKEA i Västerås. Usch vad hemskt och jag tänker på vänner och kollegor som befann sig på plats. Hoppas verkligen att man får fram ett motiv så man slipper gå och vara rädd för rena vansinnesdåd. Skärp er och lös era konflikter utan att dra in andra!

Hade en bra dag igår hos Hanna & Josef där vi firade hans födelsedag. Han hade önskat sig en fiskerulle... två nördar var och köpte det. Han kunde ha lurat oss hur mycket som helst för vad vet jag och maken om fiske? Ja ja men det verkade i alla fall bli rätt

Fått bilder hela dagen från Astrid Lindgrens värld där Lily-familjen varit tillsammans med Hanna och Josef. Gissa om hon trivdes...

Lilla pysslingen

Maken har skaffat ett aktivitetsarmband... Jag väljer att inte kommentera detta mer just nu. Återkommer om det blir en succe

Kalashelg

Igår packade vi våra väskor och drog tillbaka till stan. Har haft en underbar och avslappnande sista vecka men nu är det slut på det roliga... back to work! Men först en helg och den är full av kalas. Makens bror fyller 60 år och skall givetvis firas och sen imorgon firar i finaste svärsonen Josef. Ingen matlagning på hela helgen (*ler*)

Gick en sväng på stan i förmiddags, maken behövde lite nya skjortor (som inte var rutiga!) och jag hittade minsann ett par byxor också. Sen ut till SOVA-butiken... ja det behövdes nämligen bara en natt i stan innan ryggen brakade ihop. En styck ny säng inhandlad. Check!!

Fick denna goa bild igår från minstingen Mila som växer som bara den

Hoppas få träffa dem i helgen

Nu på med kalaskläder!

Hett hett hett

Äntligen riktigt sommarvarmt och det svider allt i skinnet efter timmarna i solstolen denna veckan. Bara jag och mitt korsord. Gott!

Igår kväll var det så varmt och skönt och vi grillade med lite kompisar. Blev minsann lite kortspel också när mörkret började falla

Jag blev sist... suck

Efter att maken sen jagat ihjäl alla flugor kröp vi till sängs och vaknade till en lika fin dag. Besök av svåger och svägerska vilket var otroligt längesen så det var riktigt roligt. Blev många timmars snack på altanen.

Sista semesterdagen imorgon. Då väntar tvätt av sängkläder men också lite lite jobb... det drar ihop sig

Vilodag i solstolen

Jo det blev en väldigt spännande och jämn turnering igår... men vi bärgade segern till slut och en ny inteckning i vandringspriset. 9:e året vi kör detta och jag vill ju inte skryta men jag tror vi leder med 7-2 (*sträcker på mig*). Nästa år är det 10-årsjubileum då får vi väl göra nånting riktigt extra. Kul är det i varje fall  och alltid härligt mycket skratt.

Idag var vädret om möjligt ännu bättre så den har i princip bara tillbringats i solstolen. Tvättat har jag i och för sig gjort men det är också allt

Swedish House Wife of Norje

Har kört lite Facetime också med Lily som bubblade av allt som upplevts på Liseberg. Hon bara älskar karuseller
"Farmor jag var helt galen när jag åkte Flumeride..." som tydligen betydde att hon skrikit som en galning. Lilla sötisen... Slängpuss tebax

Och lilla skrutten Mila...

Största leendet ever

Slut på vecka 2

Söndag och semestervecka 2 är till ända. Helgen har bjudit på härligt väder men det har varit mest inomhus för Farmskan då magen krånglat en del. Något bättre nu men fortfarande inte helt OK. Maken har varit iväg nästan hela dagen på spelning och det hade gått kanon. Han är duktig min man!

Nu går vi in i sista semesterveckan och de har lovat sommarväder... äntligen! Imorgon kväll kommer fd grannarna frpn Everöd för det är dags för det traditionella mästerskapet i kubb och diverse andra spel. En härlig tradition! God mat, mycket skratt... och så lite vin förstås (*skrattar*)

Men först lite söndagsmys med maken och stor-sonen som är på väg hit. Saknar också lill-skruttan

Prinsessan

Ta-Da

Då var vi klara med en stycken altan och en stycken pergola. Sjukt nöjd är jag, tänk vad lite bräder kan göra.

I pergolan skall nu planteras klängrosor, det blir fin fint. Idag har vi också haft besök av Paps & Babs och Modern och Rolf. De ville fira Maken så det fick bli lite middag idag. Trevligt! Modern och Rolf stannade dessutom för natten så det blev kortspel fram till midnatt...

Imorgon bitti blir det en sväng till Lilla B som nu blivit sambo med sin Elin. Ska bli mysigt... Sen blir det till att hoppa i selen igen och fixa det sista

Hej hopp! //Farmskan

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."