Bad neighborhood

Har äntligen kommit fram till hotellet efter en lite strulig resa. Hotellet ligger précis vid Wembley stadium i norra London och jag och kollegan har åkt flyg, tåg, tunnelbana OCH buss för att ta oss hit. Ibland är det inte enkelt... men nu är vi frame i alla fall och incheckade på hotellet. Nu väntar två dagar med möten innan jag tar fakirflyget hem på torsdag kväll.Fakir som i att komma hem typ vid kvart over ett på natten... Rummet är i varje fall rymligt och bra. Toaletten är lika stor som hela vårt rum uppe i Stockholm i helgen (*ler*)

Stockholm ja... det var en härlig helg. Först födelsedag i fredags som firades med alla nära och kära på Restaurang Ladulås i Gamla stan. Sen en heldag på stan med lite julklappsinköp innan det var dags att ta sig ut till teatern och se på Dotterns sista föreställning. Alltså... hon var briljant!! Så himla duktig och här kommer alla hennes talanger fram och hon lyser som en stjärna. Ja, jag är färgad men hon var verkligen jättebra. Handlingen var kanske lite udda (och snuskig) så man rodnade en hel del. Men grattis bästa Elin till en fantastisk insats.

Hem med tåget på söndag förmiddag och sen var det tösaträff på kvällen där vi band fina julkransar och gjorde andra juldekorationer hos Ewa i butiken. Så himla mysigt! Sjukt nöjd med min fina julgran, tanten kan...

Om hon vill alltså....

Värsta någonsin

Huga, huga, huga... flygresan hem igår var nog det värsta jag gjort. Det var ifrån den lilla, lilla flygplatsen i Borlänge som det lilla propellerplanet skulle lyfta. Snöyra och blåst landade det en halvtimme försent så det var mörkt när vi skulle bege oss av. Annika hade checkat in sin väska och jag och Sara körde med handbagage och det var piloten själv som hämtade Annikas väska och bar ut den i planet. Den ställdes i samma utrymme som vi fick ställa våra baggage (vilket var i ett litet utrymme i planets stjärt).

Piloten delade sedan ut hörselskydd (!) och sen fick vi kliva upp på trappan som satt fast i dörren. 15 platser stort och vi var 5 stycken. Piloten, som för övrigt var holländare, höll säkerhetsgenomgången själv (ingen annan personal) och sen bjöd han på små juicepaket ur en medhavd kylväska (*ler*)

Vi drog iväg och det var väl OK att lyfta och även att flyga, förutom att ljudnivån var extrem... men landningen!! Hur som, detta lilla plan var som en plastpåse i vinden och inte nog med att vi skulle landa en gång, det var även en mellanlandning i Örebro. Då mådde Annika så dåligt att hon fick ta åksjuketabletter...

Ingen dörr heller in till cockpit utan man såg precis allt... huga!! Men ner kom vi och landade på Sturup vid 7-tiden. Piloten öppnade själv dörren och tog sedan Annikas incheckade väska och gav till en liten bil som körde den på flaket in till terminal. Våra väskor fick vi ta själva och sen åkte vi buss in till terminalen där sen Annika kunde hämta upp sin på bandet. Ha ha ha... tror att incheckningen bara var förtäckt portierservice

Nästa gång blir det tåg (*ler*)
//Farmskan
PS! Tåg redan imorgon när jag både har födelsedag och skall till Stockholm och kolla på Elin i hennes musikal. Skall bli helt helt helt underbart

Borlänge

Söndag kväll och Farmskan är incheckad på Scandic i Borlänge... det blir nog inte mer glamoröst än så (*ler*). Tre dagar framåt skall jag ha frontvecka på det blå-gula varuhuset och det skall faktiskt bli riktigt roligt. Dra kundvagnar, fylla på hyllor och träffa kunder. Fantastiskt.

Helgen har varit lugn och skön. I fredags blev det lite god mat och sen häng i TV-soffan och sen igår kom Modern och Rolf och hälsade på. De skulle ner och mysa med Sixten och ville sova över. Lite god mat, vin och lite spel... en trevlig kväll. Och så idag... Borlänge.

Tror jag skall ta mig över gatan till grillen där och ta något att äta. Det blir ingen ordning med mat när jag flyger eller åker tåg. Man behöver ju ha något i magen tänker jag... och lite snabbmat hade suttit fint

Tandläkaren

Klockan 7 i morse... det årliga tandläkarbesöket. Inte min bästa gren om man säger så. Om man som jag har liiite för många tänder i en liten mun så att alla tänder står på tvären... då är det jobbigt. Men ack vad jag bedrog mig idag. Mycket beröm, nästan ingen tandsten och mindre fickor i tandköttet. Så det gick som en dans idag men kostade ändå närmare tusenlappen. Fast nu är det ett år till nästa gång så va tacksam nu!

Veckan har inneburit hjulbyte på bägge bilarna och därför har man haft en lånebil. Jag gillar det inte... jag är en enorm vanemänniska när det gäller bilar. Har ju en automatväxlad i vanliga fall och innan man vänjer sig vid att ha en vanlig växellåda... det hoppar några gånger kan jag säga (*ler*). Så nu skall det bli skönt att få tillbaka sin egen igen och kunna koppla in ljudbok automatiskt utan krångel med kablar. I-landsproblem deluxe!

Men det har annars varit en vecka utan resor vilket tyvärr nu följs av tre hektiska resveckor. Borlänge, London och Kina... i rask följd, lite Stockholm och musikal där emellan, och sen är det Jul. Farmskans favorithögtid som ni vet... har redan börjat planera årets julgranstema.

Ha en skön fredag... jag skall skämma bort mig med lite sen frukost
//Farmskan

Återhämtning och firande av far

Det har varit en helg av återhämtning... både för mig och maken faktiskt. Han somnade i soffan i fredags strax efter klockan 8, sov som en stock till strax efter 10, reste sig upp utan ett ljud och traskade ner för trappan och la sig. Ha ha ha... Men det är skönt att ha en sådan helg också, blanda upp lite hektiskt arbete.

I lördags var det en sista touch ute i trädgården, in med gräsklipparen, upp med löven, plocka de sista tomaterna (!) och rent allmänt bara "stänga igen" för säsongen. Kommer att sakna att kunna vara ute och jobba lite fysiskt, det där är avkoppling för mig. Söndagen sen blev en tur till respektive fader (fika, kaffe...) och sen hem för att ta emot Stor-dottern och familj (fika, kaffe...) innan vi avslutade dagen med hemlagad söndagsstek, pressad potatis och mums-god sås. Bra söndag!

Nu kör vi en vecka till... Inga resor, rena lyxen
//Farmskan

Sjukt trött på resande just nu

Onsdag kväll, maken har precis kommit hem från Polen efter tre dagar och själv har jag tillbringat måndagen och tisdagen i respektive Köpenhamn och London. Travelling Willburys kallas vi numera (*ler*). Nej, allvarligt talat så är det ganska jobbigt att resa... man blir rätt mentalt trött av det faktiskt. Trångt, varmt, dålig luft och stressiga miljöer... tacka vet jag TV-soffan här hemma och sin egen säng! Det är grejer det

Långhårig är jag också och det skall bli riktigt skönt att fixa till håret på fredag. Har egentligen inte så mycket emot längden som sådan men tjockleken... herre jisses... det är rena pälsmössan.

Har ni börjat med julklapparna? Jag har köpt tre... måste ta mig i kragen där. Skall ju till Kina här om några veckor, kanske läge att fixa där? En sån där liten katt som vinkar med tassen i guld till alla...

Redan fredag

Fredag morgon... jag har vaknat runt 5 varje morgon och då bestämt mig för att gå upp. Tänker att det inte kommer att bli så jobbigt då med jetlag när jag kommit hem. Vi får väl se... Två dagar i ett litet rum, proppat med folk och ingen air-condition har gjort att skinnet är snustorrt, luftrören torra (ovanpå förkylning) och svetten har lackat från kärringen som ändå är i klimakteriet... men ack så bra dagar det har varit. De har varit väldigt positive till det vi har visat och intresserade av att fortsätta samarbetet så vi får väl se vart det leder.

En gammal vän från Hollandstiden jobbar nu som Deputy Country Manager i Canada och det var ju riktigt kul att få träffa henne igen. Denna världen är så liten, man träffar hela tiden människor som man känner från olika delar av världen. Så roligt att få prata lite gammalt och höra vad som hänt sen vi sågs sist

Stadskärnan här i Burlington (ligger lite utanför Toronto) är verkligen jättefin och lite "småstadsinspirerad". Mysiga små butiker och lite gammaldags inspirerad med hus och lampor till exempel. Och så ligger det precis vid vattnet... Lake Ontario vilket naturligtvis gör sitt till. Idag skall vi dra iväg till Niagara fallen innan hemfärd. De andra stannar en extra dag men jag åker hem ikväll. Har lite åtaganden i helgen (*ler*)

Så tack och hej för denna gången Canada!

Toronto - en ny upplevelse

Andra dagen i Canada och fram till nu har jag bara sett flygplatsen, hotellet och kontoret... i vanlig ordning (*ler*). Men jag hoppas att åtminstone ikväll få se lite av staden om vi går ut och äter. Även imorgon är det en full dag på kontoret och sen på fredag blir det en tur till Niagara fallen om tiden tillåter innan hemfärd. Hej och hå!

Flygresan hit gick utan problem... om man bortser ifrån att vi fick avbryta landningen i Frankfurt eftersom framförvarande plan landade lite illa och banan behövde rensas. Huga... det var en konstig upplevelse när hjulen fick åka in igen och vi fick dra iväg. Men nu har man upplevt det. Den långa turen sen mellan Frankfurt och Toronto var lugn och behaglig förutom att Entertainment systemet var sönder så inga filmer var tillgängliga... 8,5 timmar är rätt lång tid i ett flygplan om man inte har något att "göra". Men allt går och bättre att resan är behaglig.

Förkylningen har inte riktigt gett med sig men något bättre i varje fall.
Man får vara glad för det lilla

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."