Hysteriskt roligt

En del händelser kan vara både hysteriskt roliga och ändå samtidigt ångestfyllda. Dagens tripp till Nottingham är en sådan

Jag och två, enligt egen utsago resvana och digitaliserade, kollegor skulle åka mot Kastrup för vidare färd mot England. De skrattade i mjugg åt mitt utskrivna boardingkort på papper och jag hörde något om att komma in i den digitala världen. Jag lyssnade knappt. Och även när jag desperat försökte ta mig in på parkeringen utan att lyckas få bommen på min sida, nonchalerade jag deras påpekanden om att det faktiskt stått upptaget

Nåväl in i terminalen, en snabb matbit i magen och sen iväg mot gaten. Där hade den ena ingen täckning och därmed inget digitalt boardingkort. Och väl framme för boarding visar det sig att en tagit fel pass med sig... Och så säger de att jag är jobbig att resa med!

Efter mycket om och men, upprörda känslor och våndor lät de henne åka med till UK. Full ångest hela resan för nu var ju frågan... skulle hon bli insläppt? Det tog en halvtimme och ett konfiskerat pass innan hon var igenom. Nu med endast ett dokument (förvisso med stämpel) och en kopia på sitt felaktiga pass i sin ägo. 

Ja ja, hemresan får vi oroa oss för imorgon!
//Farmskan


Kommentarer
Den korkade medresenären

Living the dream

2015-05-19 @ 19:10:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0