Ångest, ångest...

Just nu går jag och maken runt och har världens ångest, vi skall nämligen till att köpa en bil.
Men fatta vilka beslut som måste tas och saker som måste övervägas.

* Lite rolig att köra (läs: racerförare Åsa) kontra bensinsnål
* AC = kall luft direkt i ansiktet kontra ECC klimatanläggning för några extra tusen
* Metalliclack... kostar extra
* "Ett riktigt däck som reservhjul" sa försäljaren... vad finns i andra bilar då?
* Splitt ny kontra -06 som gått knappt 1.000 mil och därför billigare.
* Billig japan / fransman kontra dyr svensk?
* Varför monterar man inte på dragkrok... det är ju skitbra!
och sist men inte minst alla dessa extra finesser som ABS, krockkuddar, sidoskydd, antispinn och gud vet allt.
JAG ÄR KVINNA och därför blir mitt inlägg i köpdebatten... Det skall vara en snygg färg!

Jag och maken har under dagen avverkat inte mindre än 5 större bilanläggningar i Kristianstad för att kolla på utbudet och var mer förvirrade när vi kom hem än när vi åkte.
Nåväl, nu blir det till att överväga saken och sen helt enkelt ta ett beslut... helst rätt!

Imorgon har maken födelsedag så till kvällen väntar vi hit moder och svärmor + Tessan med tillhörande portugis för övernattning. Blir trångt vid frukosten imorgon, jag får väl dock anstränga mig lite och bjuda födelsebarnet på lite frallor.

Vi hörs! //Farmskan


Kommentarer
Marcus

Jaha, då är du fast i bloggträsket också! Tack för presentationen.. Vilken bil ska Elin få köra sen då? Om det är två nyare bilar så släpper väl inte Stefan dom hus som helst utan kamp, eller?
//macke

2007-07-24 @ 10:16:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0