Att flytta en lägenhet i pappkassar....

Idag blev så besiktningen av och allt avlöpte lugnt och fint. Skavanker och småhål påpekades och besiktningsmannen lovade att försöka fixa dit en ny spis, färg och lite annat, bara vi fixade till det själv. Och det är väl inga problem... En flaska rött vin överlämnades för vänligheten att ställa upp en lördag.

Efter överlämnandet av nycklar så kom soffan levererad och därefter skulle vi (läs: Andy och Tia) tömma hans lägenhet. 3-5 kartonger hade införskaffats, resten av bohaget stod sedan uppradat på golvet alternativt nertryckt i papp- och plastpåsar. Men hallå! Vad är det med dagens ungdom? De har en sådan "jag gör det imorgon-attityd" ibland så man blir helt trött och andfådd. Han skickades åtminstone ner ett tiotal gånger på gården för att slänga en massa tomglas och skit som bara låg där också. Om jag skall städa imorgon så vill jag åtminstone ha bort skiten först. Men nu är det i varje fall på gång och en hel del har redan flyttats över. Så imorgon klockan 9 kommer städpatrullen (Grahnskan har lovat hjälpa mig.... Puss på henne!) och sen så är det ur världen.

Skall bli kul att se deras lägenhet sen när den är möblerad och klar. Den är hur fin som helst!
Jag och Stefan har lovat dem en jättesnygg taklampa i svart, som de tittat ut, i inflyttningspresent.

I övrigt då? Ja, hunden är inte glad på oss alls. Förstår helt enkelt inte varför hon inte längre får någon macka, köttfärs, korv eller pizzabit i maten. Tunga suckar och bedjande ögon men här gäller det att hålla ut. Vi går också några extra runder varje dag vilket däremot uppskattas mer. Jag tycker hon redan börjar magra...

Nej, nu väntar kaffekoppen och sen blir det soffan ikväll...
Må väl! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0