Fem barn och fem presentationer...

Vad får en helt normal (nåja...) 44-årig mamma och maka att börja blogga?
Givetvis har jag helt och fullt blivit inspirerad av mina barn, till antalet fem...., i varierande åldrar mellan
15 och 24. Några av dem bloggar själv och jag följer även andras bloggar med intresse... det är ganska kul att läsa om ditten och datten och vad som händer i andra människors liv.

Vad händer i mitt liv då?
Ja, igår lördag tillbringades hela dagen på Åhus Beachhandboll festival. Näst äldsta sonen, Tia 21, spelade handboll i herrar aktiva med sina kompisar under lagnamnet "Svetten rinner"
Första matchen gick av stapeln vid 10-tiden på morgonen och finalen, för givetvis gick de till final, spelades
vid 21-tiden på kvällen på center courten. Efter en riktig nagelbitar final som avslutades med sudden death vann
Svetten rinner och tur var väl det! Sonen missade ett avgörande skott i sudden death och de hade sedan öppet mål... och missade! Tack för det säger jag bara, det hade inte varit kul att möta honom om de hade förlorat på grund av hans miss. Man känner väl sin son...



Ett annat av mina barn, Tessan, också hon 21 men de är inte tvillingar... (jag är bonusmamma till henne) är just nu hemma på semester ifrån sitt jobb på kundtjänsten för Universal Telecom på Madeira. Med sig hem tog hon inte bara packning utan också en portugis vid namn Roberto. De har nu varit hemma i 14 dagar och besökt lite släktingar, varit i Köpenhamn och bara slappat. Det Roberto allra bäst tycker om med den svenska maten är korv och senap! Det är väl det man alltid säger, en svensk korv med senap... det är grejer det!



Äldste sonen, Macke 24, jobbar på IKEA AB på tullavdelningen. En välkänd bloggare och hans inlägg är alltd lika roliga att läsa. I varje fall för en mor...  Han är Vägverkets och alla väglusars största fiende... Han hatar verkligen vägarbeten och bilförare som kör för långsamt. Tyvärr har han nog det efter mig för jag byter också skepnad från vän mor till värsta hetsmorsan när jag kör... Det är inte bara bra saker man lär dom. Macke har under förra hösten tillbringat några månader och pluggat i Kina så bilden på honom kommer därifrån



Två kvar att presentera då... Elin 17 (snart 18 så övningskörning med pappa pågår....). Elin är en härlig, spontan och fullständigt musiktokig tjej. Skall börja andra året på musiklinjen på C4-skolan i Kristianstad till hösten. Under de senaste tre veckorna har hon sommarjobbat på Barnens Salonger där de tre gånger om dagen haft föreställningar med temat "Cirkys" på muséets innergård. Kanonduktiga har de varit och fått jättemycket beröm för sin föreställning. Elin spelade trollet Mumse som är lite av en maskot för Barnens salonger....



Sist men inte minst, Hanna som snart fyller 15 år. Hanna bor vanligtvis inte hos oss mer än varannan helg men hon har varit här en vecka nu under sommaren. Givetvis hoppas vi att hon kommer lite oftare och bor hos oss sen när hon börjar gymnasiet som ligger lite närmare oss än där hon går idag. Hanna är en riktig TV-nörd och allra mest gillar hon Jerry Springer show... Hallå! Finns det något värre att titta på, jag tror faktiskt inte det, men Hanna tycker det är det mest fantastiska programmet i världen... Ju mer bråk och slagsmål desto bättre! Hanna konfirmerades i maj så här kommer bilden på henne...



Första inlägget på bloggen blev alltså en presentation över de personer, förutom maken, som ger en mest energi... och som också, konstigt nog, tar mest energi: Barnen
Lika glad, stolt, tacksam man är över dem lika less, förbannad och besviken är man på dem ibland.
Men de är som sagt det bästa man har!
En älskling till har jag förstås... den mest bortskämda av dem alla! En 8-årig Goldendam vid namn Mitzy
och så maken förstås.... vem som är vem får ni själv gissa.....



Kommentarer
mellantös!

ni är knas :) eller du åsa! roligt att läsa som tysan! hihi

2007-07-27 @ 17:19:30
Maya

Hihihi! var ju bara tvungen att läsa ditt första inlägg!

Kram Maya

2011-07-25 @ 18:24:50
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0