Mycket skratt idag

Idag har varit en skön dag med ganska många skratt, man behöver det ibland. När jag och Pilla kommer ihop så blir det lätt så. Mest är det pillartrillaren, Johan Glans eller roliga dialekter som det fnissas åt och så förstås inte att förglömma alla usla bilförare. Speciellt du då, ENC 001 som envisades med att köra i 65 på 90-väg. Jäkla sengångare! Fast det är klart... med dom cocka-bonnarna du hade framför ögonen så får man nästan förstå att det blir jobbigt att få någon skärpa över huvud taget.

Annars har det mest varit shopping idag till julfesten, ni vet läsk, vatten, godis och sånt småfix som måste göras. Det är lite pyssel och få ihop en fest till 170 personer.... men där är ju Pilla en riktig veteran, hon kan ju fixa en fest under tiden jag kammar en mittbena...
En liten bild med jultema fick jag från Stor-sonen och hans polare:     

Dottern har förresten uppträtt idag. Famförde "Fever" inför fullsatt publik med ett skithäftigt komp! Hur bra är inte hon då? Det är så roligt att det går bra för dig älskling!

Vet ni om att jag lider av "restless legs"? Inte det? Men tyck synd om mig nu då. Här har ni lite info om denna sjukdom så ni förstår hur JOBBIGT jag har det:

------------------------------
Restless legs är ett vanligt sjukdomstillstånd som kännetecknas av intensiv oro och obehagliga parestesier (krypningar) djupt inne i benen, som kommer när benen är i vila. Parestesierna är svårast på kvällar och nätter och lindras av rörelser. Under sömn uppträder hos 80 procent periodiska, ofrivilliga muskelryckningar och bensparkar, »periodic limb movements«, vilka ger omedvetna, täta mikrouppvaknanden. Sjukdomstillståndet kan leda till allvarliga sömnstörningar med åtföljande dagtrötthet. Patofysiologin är multifaktoriell och ofullständigt förklarad. Järnbrist med eller utan anemi är en viktig sjukdomsorsak.
-------------------------------
Ja, ni förstår ju själva... får nog gå och lägga mig nu!
//Farmskan

PS! Måste ge er dagens citat (eller feedback om ni så vill) om mig.
Uttalat av en kundtjänstmedarbetare:
"Nej, jag vågar inte gå till henne, hon äter sådana som mig till frukost..." MOHAHAHA



Kommentarer
mrollan

Växtvärk är en ofarlig, övergående men återkommande, värk i benen hos barn mellan fyra och tio års ålder. Orsaken till växtvärk är ännu okänd. Det finns inget som talar för att det har med barnets tillväxt att göra även om det är en tilltalande förklaring.

Det drabbar ofta fysiskt aktiva barn och skulle kunna vara en form av träningsvärk, vätskebrist eller mineralbrist. Det har bl a spekulerats i kalium eller selenbrist.

I det typiska fallet klagar barnet över värk i underbenet, ofta på framsidan, när det ska sova på kvällen. Ofta somnar barnet för att vakna av smärtan efter ett par timmar. Andra fysiskt aktiva barn kan få vad- eller fotkramper på kvällen vid läggdags. Då känns vad- och fotmusklerna spända och ömma.

KAN ÄVEN DRABBA STORA BARN SOM NÄRMAR SIG 45 ÅR...

178 cm långa Mrollan rekommenderar värme & vila...

Sov gott!
=O)

2007-11-20 @ 20:19:44
Elin

:) hahahahhahha! du är nog lite läskig att ha som boss ;) men jag älskar dig iaf! tack och lov att du är en av mina nära.. annars hade DU käkat mig till middag... ännu värre än frukost! hö hö hö!

2007-11-21 @ 22:31:42
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
BloggPilla

Tack för de fina orden om festfixare, men vännen vad skulle jag gjort utan dig och dina tokiga, fantastistiska upptåg

Pilla

2007-11-23 @ 11:11:42
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0