Pillan

Kompisen Pillan (pendlarkompis, vinkvällskompis och jobbarkompis) är en härlig figur... 1.30 lång och med en munväder som kan få vilken auktionsutropare som helst fullständigt avundsjuk. Hon kan prata konstant hela vägen upp till Älmhult från Kristianstad... både med oss och i sin mobil. Hon sköter hela hemmet, familjen och vännerna på den timmen.

"Hej, var är du? Har du gjort läxan? Vi behöver handla! Nej, Jennie, du skall äta middag...." och så där håller det på. Lysande underhållningsvärde. Häromdagen när vi åkte hem hade hon satt sin telefon på återuppringning (inte direkt den diskreta signalen heller) och den ringde typ 41 gånger.... Ullstorps-Torgny var helt matt...

"Kan inte jag få kika på din telefon" = Ge hit den så jag får kasta ut den genom fönstret!

Idag lånade hon min bil och både jag och Jonte fick ta en Sobril när vi kom ut och skulle åka hemåt... i framsätet på golvet låg nämligen en fimp!! Va! Tänk om maken sett detta! Hon lovade dyrt och heligt att den följt med skon in... och det får man ju verkligen hoppas. Annars är det jag som får bli singel igen...

I telefonen har hon också ett flertal roliga bilder och historier, "typ ett bibliotek" som Jonte säger och därifrån får ni kvällens roliga bidrag:
Hustrun och mannen står framför buren med gorilla-hanen på Zoo
- Du kan väl knäppa upp blusen och visa honom brösten, säger mannen
Det gör frun och gorilla-hanen blir alldeles till sig
- Du kan väl ta av dig helt och hållet och visa dig naken för honom, säger mannen
Det gör frun och gorilla-hanen blir jätteupphetsad.
Då öppnar mannen burdörren och kastar in frun:
- Så, försök nu förklara för honom att du har migrän!

Katjing och trevlig kväll! Det skall jag ha med mina vin-kompisar //Farmskan



Kommentarer
tessan

Du är bara för rolig åsa.. saknar er...

2007-11-12 @ 19:36:25
URL: http://tessanfarm.blogg.se
BloggPilla

tack vännen för de fina orden, folk uppfattar mig säkert inte som hysterisk morsa i sina bästa dagar.Tycker om dig också, not efter detta haha

2007-11-13 @ 09:48:30
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0