Ullared

Jag har vatt i Ullared... jag köpte två vänsterskor för 14.94 (kan vara jäkligt praktiskt att ha när man dansar runt granen...) allt kan man köpa, bara det är billigt! Det är jag och svägerskan Rita som varit ute på äventyr igen och det är ungefär så roligt det blir i vår ålder...

Vi startade från Kristianstad strax efter sex i morse (klockan alltså...) åkandes med Olssons Buss och chauffören Ingrid. Hon körde inte fort! Plus att hon envisades med att prata med oss som om vi vore ett gäng två-åringar på vår första utfärd. Det kan också vara så att hon övade inför uppdraget att tala i radioprogrammet Klarspråk.

Första stoppet blev i Snapparp och där skulle vi få kaffe och macka... det vill säga om man beställt det. Det hade vi ingen aning om så vi åt medhavd matsäck i 2 minusgrader på baksidan av macken. Alla tittade medlidsamt på oss fattiga stackare som var tvungna att stå där i kylan och tugga på en smörgås... när resten av gänget satt varmt och skönt inne på fiket. Men vi härdade ut och stod stolta med högt huvud!

Väl framme shoppade vi en massa till allt och alla utom oss själva... varför blir det så alltid. Jag hade dessutom uppdraget att handla till jobbets julfest. 200 meter vit duk släpades hem tillsammans med snapsglas och skumgodis. På vägen hem hade vi ett trevligt lotteri i bussen... jag vann melittapåsar... 200 st 1x4!

Nu sitter jag i alla fall lugnt och tryggt hemma igen och ger er lite vardagsfilosofi. Dottern har städat och rastat hunden och maken står under huven på en Seat... Snart Greys Anatomy på TV, vad mer kan man begära?

Puss! //Farmskan


Kommentarer
Världens bästa Ola

Glöm inte att det är bonde söker fru före Gray!!
Mycket viktigt... Puss

2007-11-14 @ 19:45:50
BloggPilla

Men lilla hjärtat vilken tur du har, melittapåsar. Skrek du ut din glädje i bussen?? Du är säker på att det inte var en proresa?

2007-11-16 @ 11:07:50
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0