Vägarbete och julmusik

Varför sätter vägverket upp koner om där ändå inte är någon där och jobbar.... mil efter mil på våra vägar är fyllda av koner och skyltar men inte en arbetare så långt ögat ser. Jag tror att de sitter i en bod någonstans ute i skogen och skrattar åt att vi måste köra sakta. (Och detta MÅSTE vi göra bara för att en massa folk envisas med att köra sakta så fort de ser en vägkon... t.ex. ENC 001). Hade man bara fått fritt framför sig kunde man väl blåst på.

Sen när de sitter där i boden så tänker de:

image43

Sitter här nu med ljuv julmusik i bakgrunden. Det är dottern som övar in ett julmedley ihop med sin kompis som de skall framföra hos någon förening. Det är bra hon drar in lite pengar till familjen...

Håller på och skissar på ett inbördes testamente för mig och maken... Dödskul! Nej, skämt åsido, det är viktigt för oss som lever i mitt, ditt, vårt och någon annans, att ha klara papper om något skulle hända. Förhoppningsvis dröjer det ett tag ännu innan de kan börja slåss om ens kvarlämnade pinaler.

Förresten, Manne har gjort nya framsteg! Go girl! //Farmskan


Kommentarer
tessan

usch att ni tänker så.. vi vill ha er länge hos oss... vi skulle ej klara oss utan er.. och det blir inget bråk, det vet ni.... älskar er...

2007-11-22 @ 00:29:21
Världens bästa Ola

Det är helt rätt! Ha alla papper klara. Fast om jag lämnar in, då blir ju du miljonär... Bra va??
Puss

2007-11-22 @ 19:08:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0