Att bli gammal

Att bli gammal det kan man förhålla sig till på många sätt. En del väljer att gå genom livet, från födsel till the bitter end med ett leende på läpparna. Ingenting är omöjligt och man njuter av varje sekund man lever. Exempel: farmor Signe (96). Sen har vi den andra kategorin... typ Usch och Fy, allt är jobbigt, ont här och ont där. Allt var bättre förr och livet är till för att jävlas med oss människor på alla sätt, alla är fiender. Några exempel här?? Nej, tänkte inte det... Jag har i varje fall sagt till maken att han kan glömma att jag stannar om han blir sån. Då kommer jag att protestera och skaffa mig en superung älskare som underhållning. Hade inte du någon som ville läras upp Manne??

Här är en kul bild.... hoppas jag och maken kan känna så om 30 år

image25

Annars går mina tankar idag till kollegan Lasse som gick med en smäll rätt in i den berömda väggen. Man hade nästan sett det komma och hade förmodligen kunnat göra en del innan... Vem skall nu spela Pumba på julspexet?? Lasse, min goa vän, krya på dig för tusan och kom tillbaka snart. Jag lovar att försöka göra mitt bästa för att underlätta din vardag!

Till er alla där ute! Var rädda om er och njut av livet! //Farmskan 



Kommentarer
Poli

Tjena Farmskan,

Jag hade egentligen ingen avsikt att kommentera "Att bli gammal" men när
jag läste om Lasse så fick jag andra tankar. Har pratat med en bekant
som sjäv varit med om att gå in i väggen och han beskriver
det som att "du är så speedad att du själv inte märker av att du är på väg åt fel håll".
Det hemska med att gå in i väggen är att det oftast är så att man har passerat gränsen
ett tag innan själva "smällen". -det som också är skrämmande är

att det på många inte behöver synas utåt, det kommer som en
chock både den som drabbas och för alla oss i omgivningen.
Jag hade verklingen ingen aning...

SOm sagt, mina tankar går förstås också till Lasse,
-krya på dig så att vi kan boka in en ny pokerkväll med grabbarna.

Bästa hälsningar från Poli (en annan kollega)

2007-10-16 @ 22:49:41
Världens bästa Ola

Jag kan ge exempel..
:-))

2007-10-17 @ 08:55:25
Elin

Jag hoppas inte stiffe blir superstiffig och du lämnar familjen färm ;) det tror jag inte! hihi

2007-10-18 @ 09:20:15
URL: http://stiffesdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0