Dragspel

Lördag eftermiddag och maten i ugnen doftar ljuvligt. Rött vin på kylning och bara jag och maken hemma. Ibland är livet oförskämt gött att leva. Veckan har varit helt galen med tjänsteresor kors och tvärs genom Sverige... oavsett om man bara sitter och reser så blir man trött i bollen.

I fredags gick färden till Norrköping för ett mindre kul möte. Skulle åka med en kollega för att säga upp ett samarbete och det är ju aldrig kul.. trevliga killar är det också. Så fort de fick se mig så tror jag de förstod för de bara stirrade och sa... "Varför är du med?" Snacka om att sända dåliga vibbar... Ha ha.

På kvällen gick jag upp till dansedockorna som samlats hos Manne på förfest inför Sommarlust och Thorleifs. Jag i mysbyxor och huvtröja och de uppsnofsade och fina inför kvällens äventyr. Blev tråkförklarad och mobbad men det bjuder jag på. Så trött som jag var efter veckan hade jag somnat i första bästa karls armar och det hade sett illa ut... medge det! Hoppas ni hade en kul (och givande!) kväll i varje fall.

Nu sitter maken och spelar dragspel i källaren. Det ni... klå det om ni kan!
Det tråkiga med det är att det inte går så bra att dansa linjedans till den musiken... annars,
fy tusan vilket team vi hade blivit!

Puss till er alla och speciellt till styvfar Bengt som är en trogen läsare! //Farmskan



Kommentarer
Manne

Men snälla vännen....du kyler väl inte rödvin???

2007-10-28 @ 10:25:05
Dotter

Ni är för roliga! Tur att du inte gick ut då :P haha. Haha, med dragspel är vi ett fett team sen med FamilyFarm :P Miss you

2007-10-28 @ 11:58:30
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
BloggPilla

Jo visst skall man kyla rödvin, det är bara vi Svensson som tror att det skall drickas rumstempererat. Men då menas inte med vår värme på 23+:)Så en liten stunds nerkylning är perfekt. Vi fick också frågan om Sommarlust, och eftersom Thorleifs är mina gamla favoriter så var man ju sugen.. Men vem fan är uppe så länge än fredag?? Not me

2007-10-28 @ 12:05:35
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0