Hånad...

Jag fattar ingenting.... vad är det med folk som tror att jag inte kan cykla? Herregud jag har ju cyklat massor i mina dagar! Grahnskan påpekar att jag inte ens cyklade när jag var liten. Gjorde jag väl visst då, vi stod ju jämt och hängde utanför hennes hus när vi var tonåringar (vi hoppades nämligen få smaka lite goda kakor eftersom pappa Lennart var bagare... en och annan har ju slunkit ner där kan man lugnt säga). Grahnskan svarar då lugnt... "men du åkte väl mest..." Hallå, vilket påhopp!

Maken kommenterade vår konversation på sitt vanliga stillsamma sätt: "Vill du jag skall sätta på stödhjul nu i början?" Tack för den älskling. Men jag är inte bitter... har testat cykeln nu i morse och det gick fin fint. Grannens ungar stod storögda och tittade på, helt beundrande över min stil så det så!

Gårdagskvällen firade vi hos far, han fyllde nämligen år i veckan, 68 år. Han blev glad över sin present (tror jag i alla fall...) och lovade boka tid inom kort på Hälsa & Helhet. Hoppas han tycker det är riktigt skönt. 40% av deras besökare är män sa tjejen när jag var och köpte presentkortet. Var väl det jag trodde, smygfåfänga är vad de är men de vågar inte berätta det bara.

I eftermiddag väntar VIP-förhandsvisning av filmen "Ratatouille" på filmpalatset i Bromölla för mig och Hanna. Jag har snyltat till mig biljetter via jobbet. Skall bli riktigt skönt och bara glida in och bli bjuden på lite godsaker. Hoppas de har en röd matta som vi får mingla på också, och att pressen är där. Lovar att ge er en recension i veckan.

Må gott! //Farmskan


Kommentarer
mamma

Har du läst min komentar på cykelavsnittet

2007-10-07 @ 15:50:40
Grahnskans

Nej,Åsa dom beundrade inte din cykel stil. Dom var bara så chokade.... Åsa cykla, bästa vi stannar så hon inte ramlar... :) Jag älskar dig Åsa.

2007-10-07 @ 21:14:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0