Haparanda ToR

Två dagars tjänsteresa till Haparanda är till ända och jag förmodar att ni, alla mina trogna läsare, längtat ihjäl er efter mina inlägg! Så givetvis vill jag inte göra er besvikna... här kommer en kort sammanfattning:

Gick upp sjukt tidigt i måndags för att köra till Kastrup och flyget. Kom i lagom tid och stod sedan länge och väl och väntade i världens kö till gaten... konstigt vad mycket folk som skall åka till Stockholm... Det var bara det att jag stod i kön som gick till gaten bredvid, till Milano. Hade i och för sig varit hur skönt som helst men jag fick vackert springa (nu när jag var försenad helt plötsligt) till min gate istället. Hamnade längst bak i planet... längst bak, säte 32C! Och nej, man kunde inte stiga på där bak! Typiskt min otur tänkte jag ända tills jag såg honom.... Blink, blink!! Jag trodde inte mina ögon. Han, snyggingen som jag och dottern pratat om i veckan sätter sig ner på platsen bredvid min. "Undskyld", sa han. "Inga probleeeeeem" sa jag. Snygg som tusan är han även i verkligheten men ack så traggig... han var inte tyst i 5 sekunder på hela den timmens resa... men vem bryr sig?



Resten av resan upp till Haparanda gick utan missöden och jag kom väl fram till varuhuset runt 2-tiden. Hade man rest lika länge söderut istället hade man hamnat i mitten av Afrika... känns tråkigt att veta på något sätt.. Hade sedan utvecklingssamtal med kollegan Mira. Måste vara ett av de dyraste utvecklingssamtal jag haft. Först resan, sen gick vi ut och käkade på kvällen på en krog (finns bara den eller Frasses gatukök...) som hade lånat in en stjärnkock. Otroligt bra mat men också otroligt dyrt. Hon och jag betalade 960:- för oss två (och då drack hon bara vatten!) Vi käkade oxfilé med rostad vitlökssås, potatispuré och aiolikräm... och då menar jag inte lite aioli med en krossad vitlök i utan en vitlök med lite aioli på... Man luktade grymt, jag mådde nästan illa själv... men jag slapp bli biten av några norrlandsmyggor i alla fall. De låg istället döda runt sängen när jag vaknade i morse! Plus att vitlöken rensar magen (fast just det kanske vi inte skall prata om i detta forum...)

Efter en natt på Haparanda stadshotell så styrdes färden hemåt igen och jag landade safe and sound på Kastrup runt 4-tiden. Skönt att vara hemma igen och tillbaka i bloggträsket. Jag har saknat er!! Och ni mig... eller?
//Farmskan

PS1: Lovar att uppdatera dig Grahnskan om Manne... annars får ni skvallra på fredag
PS2: Ola... det är INTE mesigt att dansa på en linje!
PS3: Är det cowboy-Lasse som är chatt-Lasse, då dör jag!


Kommentarer
Dampe

man saknar alltid dina bloggar :) hihi. jag har saknat dig jätte mycket iaf, ½ dag utan dig är som en hel vecka! ingen trio utan åsa på stockvägen 9! love you.

2007-10-23 @ 19:25:18
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
BloggPilla

Haha ja jag har saknat både dig & bloggen.Du kan alltid få till det så fyndigt. Menar du allvar med att du satt brevid han från dansk TV??? Suck lyllos dig:)

2007-10-24 @ 13:09:38
URL: http://[email protected]
Manne

Skvallret blir på fredag....titta upp om du har lust.

2007-10-24 @ 13:53:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0