Leksaker...

Vad är det med män och deras "leksaker"? Ända sedan de föds så är det viktigaste i livet att ha en massa saker runt omkring sig, vare sig de är bra, nödvändiga eller behövda. Länge hade maken och bror Ola en inbördes tävling som gick ut på att "den som har mest saker när man dör han vinner". Tror faktiskt att den tävlingen fortfarande är vid liv men att maken halkat hopplöst efter. Bror Ola är en baddare på att skaffa sig saker som han inte behöver (vilket i och för sig är bra för sen när han "tröttnat" så lämnar han dem här bara). Undrar om han "tröttnat" på Harleyn i garaget också.... hmmm.

Maken har en alldeles egen liten svaghet och det är däck till bilen. Jag tror inte det finns någon i hela Sveriges avlånga land som köper så mycket däck som vi. Antingen är han otroligt laglydig när det gäller mönsterdjup eller också bara rädd om min säkerhet. Jag hoppas på det sistnämnda.

Har tillbringat två dagar i Göteborg med kundmöten och har därför sovit hos Modern. Det är otroligt praktiskt att ha henne där och billigt blir det också :-) Hela resan upp och ner lyssnade jag på en talbok. Har nämligen försökt bestämma mig för om det är bra eller dåligt med talböcker och jag måste erkänna att i bilen fungerar det. Resan gick otroligt fort. Hemma däremot i sängen fungerar det inte alls... ja, med lyssnandet alltså!! (Försök inte...). Man somnar som en sten när man slagit på CD:n. Skall ge det någon chans till.

Annars går allt sin gilla gång och det är skönt. Längtar till helgen när min store son äntligen kommer ner på ett av sina sällsynta besök till barndomshemmet. Hoppas att man får rå om honom riktigt!
Puss! //Farmskan

PS! Granskan... du viker väl inte ner dig för den kommentaren eller...??


Kommentarer
Ola

Man kan aldrig ha för mycket prylar, bara för lite plats! På tal om det förresten... Jag har en DVD över... Nån som är intresserad? HD'n stannar!

2007-10-03 @ 13:52:39
Marcus

Du ska pyssla om mig så mycket du vill! Lovar =)
Love you!

2007-10-03 @ 16:16:34
Grahnskans

Nej jag viker mig inte för komentaren. det är ju ingen motorcykel. det är en harley ( menade då att man inte kan kalla den för motorcykel) eftersom man måste vara en jävel på att mecka, och det behöver inte jag
haha :)

2007-10-06 @ 15:08:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0