Så kul!

Linedancefest igår i Ringelund och det var bara hur kul som helst. Jag, Manne och Grahnskan (jajamen!!) drog iväg med pastasallad och vin för att träffa dessa entusiastiska människor. Jag, maken och dottern hade laddat upp innan med "gamla godingar" från 80-talet och dansat vilt i vardagsrummet så man var uppvärmd... fasen så mycket bra musik de gjorde i slutet av 70, början av 80-talet.

Det bästa med linedancen är att alla kan. Man hoppar bara in i en grupp som dansar en dans man kan och sen är det hur häftigt som helst. Tre, fyra olika grupper uppe på golvet hela tiden, och så mycket bra musik. Fast det är klart... gillar man inte country är det nog rätt så tungt... Grahnskan som bara skulle vara med och titta (eller som dottern sa "dricka vin och gapskratta åt er andra....") stuffade väl runt hon också till mångas glädje, men stegen satt där efter ett tag. Det är liksom så skönt att alla är välkomna och ingen glor snett om man missar.

Glodde snett gjorde vi dock på den pinsamma damen (55+) som innan dansen ens kommit igång var riktigt örnfull. Hon var uppe och försökte dansa mitt i en grupp och det såg helt otroligt ut. När de snurrade runt så gjorde hon det också men antingen åt fel håll eller en halv minut efter... då låg vi faktiskt dubbla av skratt. Till slut tog hennes man henne hem, då hade hon sovit vid bordet en stund och byxorna hade hasat ner så hon visade hela ändan... måste kännas härligt idag när hon vaknar!

Mycket diskussion om "matchning" på nätet mellan damerna i
mitt sällskap, de jämförde lite erfarenheter och namn som man
skulle passa sig för. Jag som bara matchar rätt tröja med rätt
byxor satt ljumt tillbakalutad med mitt vin...
hemma väntar ju maken så man har mycket att vara tacksam för!

Tack girls för en trevlig kväll!
Kram //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0