Sjuk...

Fredag eftermiddag och jag är sjuk... så där hängig och eländig som egentligen bara förkylda killar kan vara. Och det sitter i pannan och vill inte bryta upp vilket är otroligt jobbigt. Men är snorig utan snor liksom och har en tråkig malande huvudvärk. Min snälle make, som verkligen är så där jätteomtänksam, lämnade hunden på dagis så att jag skulle få sova i lugn och ro. Annars står hon bara vid sidan av sängen och hoppar med en leksak i munnen. Se mig! Lek med mig! Gör man sen inte det så lägger hon sig ner med en högljudd suck... Tråkmåns! Blänger sen under lugg länge och väl för att visa sitt förakt.

Igår var jag i Stockholm på kundträff. Vi hade bjudit in alla våra partners, kunder och kontaktpersoner på lite föreläsningar och gott att äta. Hur trevligt som helst, alla var nöjda och glada. På kvällen gick mitt gäng på lokal och käkade och tog en bir men jag fick snällt hasa mig upp på hotellet och bädda ner mig. Hade fått världens lyxsvit med egen terass högt under takåsen. Fy! Vad skall resetjänst säga? Plus att jag sen inte kunde utnyttja denna stora svit till att ha lite förfest heller... vilken skam.

På tåget hem idag fick vi stå still i Linköping i över en halvtimme. Detta för att en idiot bestämt sig för att han skulle åka gratis, han vägrade betala sin biljett. Vi fick invänta tre poliser som kom för att kasta av honom. Då önskar man att man hade varit 2,40 lång och vägt 100 kilo så man kunde hivat han ut från tåget. Jäkla dåre! Skaffa dig ett liv och köp en biljett för tusan! Men men, man kommer ju hem ändå till slut även om reptilhjärnan man har inte vill lyssna på det sunda förnuftet just då.

Imorgon är det linedancefest i Ringelund... hoppas jag är frisk! Tycker det skulle vara så roligt att få dansa så många ihop, jag får hålla tummarna. Maken vill inte följa med men han har istället hittat på en egen dans: linedancepolka som han underhåller mig med här hemma.

Love you all //Farmskan


Kommentarer
Yngsta sonen

Sluta jämra dig Mor! Det är som du alltid säger till mig. "Du är inte sjuk, det är bara något man fejkar när det finns något du inte vill göra". Hörs ikväll!

2007-10-13 @ 09:28:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0