Vad menar han?

I måndags kväll när jag stod och pratade i telefon så ringde det på dörren. Medan jag fortfarande pratade så gick jag för att öppna, helt i tron att det var någon tjejkompis till dottern som glömt att "det är bara att stiga på-regeln" inte längre gällde. Men utanför så stod där en kille (40+) som presenterade sig att han kom från Canal Digital och undrade om vi haft problem med övergången till digital-TV?

"Nej, vi har Boxer" sa jag
"Jo, men du kan ju haft problem ändå?
"Vi har inte Canal Digital, jag är inte intresserad heller..."
(säger jag med luren fortfarande vid örat...) Då kläcker han ur sig:
"Finns det någon här hemma som har hand om det som jag kan prata med?"

Har hand om det?! Va! Tror han att jag inte skulle fatta hur det fungerade... fy fasen vad proffsigt att som säljare börja med att idiotförklara den som står framför... Tror jag skall börja med det på jobbet faktiskt. Men tyst och försynt som jag är (sa jag ödmjuk och lugn?) så kallade jag på maken och lät honom skicka iväg idioten istället. Senare när vi var ute och gick med hunden så stod han hos grannarna och tjatade. Lycka till!

I morse fick vi sen se en varning i tidningen om denna kille och att man absolut inte fick släppa in honom. Canal Digital har aldrig skickat ut några säljare. Ha! Jag kan väl känna igen en idiot när jag ser en!

Annars har dagen varit bra tycker jag, lugnare än igår och jag har fått betydligt mer ur händerna. Första halkan kom i morse, blank is... och nära på en incident i Osby rondellen, men man har ju Saab och vet hur man skall hantera den, eller hur Ullstorps-Torgny? Var det rattlås eller vattenlås nu igen?

Imorgon börjar i varje fall mina utvecklingssamtal... skall bli hur kul som helst!
Må gott och glöm inte Greys Anatomy ikväll... på 5:an. Oj, vad synd alla ni som har Canal Digital... ni kan ju inte se 5:an... (var väl inte helt ute och cyklade eller?)

//Farmskan


Kommentarer
Teknik Hare

Åsa, du har väl inte Boxer, jag har sett bilden på din hund, det är ju en Golden....

2007-10-31 @ 19:17:53
Världens bästa Ola

Ehh, vi som har canal Digital, har femman, men inte trean.... Om du nu ska gnälla, kan du väl i alla fall ha gnället faktakollat!! puss

2007-11-01 @ 09:56:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0