Vad var det jag sa!

På jobbet är vi strax över 200 personer som sitter i en och samma byggnad... och det är bara Ikanobanken. Sen har vi ju ca 3.000 till som sitter utspridda lite här och där i lilla Älmhult och som också jobbar på något av IKEA-bolagen... det är lite folk det. SÅ.. vad händer då när någon får något kul skickat till sig på mailen... jo, man skickar det snällt vidare till ett tiotal andra kollegor och vänner. Alltså... det får till följd att man samma dag kan få 3-5 mail om samma sak! Man orkar typ bara skratta åt det en gång....

Men idag fick jag något som faktiskt gjorde mig riktigt glad för det bekräftade bara sanningshalten i det jag länge trott och mässat om. Det var frågor och svar till en hälsoguru och bland andra var frågorna dessa:

1) Får man snygg figur av att simma?
Svar: Tja... kolla valarna!

2) Är det farligt att äta för mycket choklad?
Svar: Är du helt dum! Choklad är gjort av kakaoBÖNOR och bönor vet ju varenda människa är något av det nyttigaste man kan äta....

3) Blir man smal om man gör sit-ups?
Svar: Nej, absolut inte... för mycket träning av en muskel gör den större. Alltså... vill du bli tjock så fortsätt med att göra sit-ups

4) Är det bra att vara i god form?
Svar: Rund är också en form, kom ihåg det!

Jag säger bara... vad var det jag sa! För mycket träning är aldrig bra. Så länge man inte befinner sig i detta stadiet så tror jag det är lugnt. Man skall aldrig överdriva!

image17

Soffläge! //Farmskan


Kommentarer
Dampe

FYYYY VAD GRISIIGT :S

2007-10-04 @ 13:40:41
URL: http://stiffesdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0