Vem? Jag?

Vilken dag detta har varit! Nu när man funderar så händer det saker runt en hela tiden.

Skulle på tjänsteresa till Stockholm idag och planet gick kvart i 7 från Sturup. Hur dags klockan ringde? Tack för att ni frågar! Jo, den plingade väl till vid 1/2 5. Problemet är ju egentligen att man inte har sovit med någon reda alls på natten eftersom man är livrädd för att inte vakna. Hur som helst, tog mig ner med bil till Sturup och checkade in. Planet försenat en kvart för det var tjock dimma i Stockholm, men iväg kom vi i alla fall och kom till.... Trosa. Där blev vi och 12 andra plan satta på hold eftersom det inte gick att landa. Cirklade runt där i 40 minuter och det är läääänge när man sitter där och bara tänker på hur många andra plan som ligger och cirklar runt omkring en. Men ner kom vi! Och ner kom också grannens kaffe, rätt i knät eftersom mannen framför honom hade enorma tics och tvunget måste sitta och rucka huvudet mot sätet hela tiden. Lätt irriterande!

Ett bra möte hade vi alla fall och sen skulle man hem igen med flyget. Checkade in och gick sedan på toaletten. Stod och pratade med en kollega i telefon när en vakt sedan kom och knackade mig på ryggen:
- Ursäkta mig, men var det du som var på toaletten nyss?
- Ja, hur så?
- Märkte du något konstigt i toalettstolen?
(I detta läget bad jag att få återkomma till min kollega i telefonen...)
- Ja, där låg en avlång plastpåse...
Då slog det mig. Det var en sådan där knarkpåse som någon "bajat" ut. Och killen som gick in efter mig hade anmält det hela till vakterna och därefter pekat ut mig. Tack för den! Jag stammade lite och sa, att den låg där sen tidigare.. med blossande ansikte
- Jaha, såg du vem som var där innan dig?
DAAH, vem tusan kollar sånt? Hur som helst slapp jag vidare förhör och slapp också grundligare undersökning av de bakre regionerna. Vilken lättnad! Måste sett trovärdig ut...

På väg hem i bilen kom jag på ytterligare en sak som jag stör mig på:
1) Bilister som kör extremt dåligt! Finns HUR många som helst
2) Bilister som kör jäääättesakta när det är en-filigt och man inte kan köra om, och som sen gasar när det blir 2-filigt!
3) Lastbilar som kör om andra lastbilar i en högre hastighet av 1 km / timme... på motorvägen!
Mitt neurotiska sinne klarar bara inte av det. Jag är bara helt bäst i trafiken! Så är det

Dagen avslutades med dans på linje och det var riktigt kul idag.
Dagens citat tillägnar jag min kompis Manne: "Det känns som jag har en pigg i byxorna... fast det är väl bra att där är något som är piggt!"
Sov gott! //Farmskan

PS! Här kommer lite bilder från vår linedancefest. OBS! Lägg märke till Grahnskan mitt i bild (t.v.)

               


Kommentarer
Världens bästa Ola

Säger som Papi Raul: é du knaaaakare din jävel?
Visste att det var nåt du gick på när du började med linje-dans...
Puss

2007-10-26 @ 14:53:40
Elin

Lätt att du har gått och blivit värsta bajsautknarkare ;) HAHAHA!

2007-10-26 @ 23:15:27
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
elin

Jag menar såklart bajsarutknark-knarkare ;) HAHA! Langar-Åsa

2007-10-26 @ 23:18:12
URL: http://stiffesdotter.blogg.se
BloggPilla

Alltså att man inte skrattar ihjäl sig när man läser din blogg, du är helt enkelt bäst:)

2007-10-28 @ 12:01:59
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0