Leverantörsstrul

Jag har under en längre tid haft bekymmer med vår elleverantör E-on (eller E-off som maken kallar dem). Anledningen till detta bekymmer är att vi inte riktigt är överens om den avbrottsersättning som skulle utgå för stormen Per. Alla som var av med strömmen mer än 12 timmar skulle få ersättning och man skulle inte behöva skicka in någon blankett utan bara lugnt vänta på pengarna. Och som vi har väntat....

För några månader sen fick grannarna på gatan sin ersättning men fick vi någon? Nej, utbetalningen lyste med sin frånvaro (lyste... Gud vad kul jag är ibland!). Hur som helst, jag har nu ringt ett antal gånger och tjatat på dem och nu senast fick jag besked att det skulle ha gått ut ett brev till mig. "Jaha, vad står det i det brevet då?", frågade jag. "Jag kan inte se det här men det skall komma till dig imorgon". OK, då väntar jag väl då...

Brevet anlände mycket riktigt dagen efter och i det fick vi besked om att de "inte kunde se att vi hade varit strömlösa..." Farmskan ringde då igen (måttligt irriterad nu...) och frågade lugnt damen i kundtjänst om hon trodde att vi varit det enda lysande huset på vår villagata, jag menar vi kanske HAR en egen strömförsörjning någonstans, ett reservaggregat som går på. "Nej, det låter onekligen lite konstigt", tyckte damen. "Jag får skicka ärendet vidare igen, det tar ytterligare 2-3 veckor medan de undersöker det hela" Så nu väntar vi igen... Skulle inte förvåna mig om samtliga på vår gata får betala tillbaka sin ersättning bara för att inte vi skall ha någon. Då blir man nog populär bland grannarna!

Go E-on Go! //Farmskan

PS! Jag hoppas innerligt att det var min vän Grahnskan som flög i ett litet propellerplan över vårt hus igår.... för om inte har nog den piloten undrat varför två dårar stod och hoppade upp och ner och viftade med händerna....


Kommentarer
Grahnskans

Ni kan vara lugna, det var jag som var ute och flög. Tyckte ni det såg lite vingligt ut,inte så konstigt det var jag som körde flygplanet. Gud så häftigt.

2007-09-03 @ 17:04:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0