Måste vara kryddorna

Hade en trevlig kväll på Rose Garden i tisdags med mina svägerskor. Vi skulle träffas utanför vid 7 men vädret var kallt och vi gick inomhus... ja, vi tre som var där då. När klocken passerat 7 och Rita inte var på plats var man tvungen att ringa. Hon svarar glatt att "Nej, jag gör inget särskilt, sitter här och läser din blogg". Jo, jag tackar! Men det kanske är på sin plats att du kommer och förgyller vårt sällskap?? Va, är det idag!!

Snabbt ringa till barn efter skjuts och jag måste säga att jag är imponerad över hur snabbt hon faktiskt kom till oss! Heja Rita! Jag tycker så mycket om dig och ville inte tillbringa kvällen där utan dig.

Maten var som vanligt god och riklig och man bara måste ju gå flera gånger fast att man är mätt... eller? Är det buffé så är det. Detta fick till följd att jag nu i dagarna två har varit lite si sådär i magen (en klar underdrift...) men jag skyller det helt enkelt på kryddorna. Jag är inte mycket för stark mat. Sällskapet var det åtminstone inget fel på även om jag hade hoppats att även min femte svägerska hade varit på plats. Nåja, nu är det som det är... Men en repris på detta tror jag redan nu att man kan utlova.

Annars rullar det på utan några större missöden än så länge. Hade en dust med dottern igår om vikten av att gå i riktiga skor. (Känner man igen sig själv i sin mor... hemska tanke). Men allvarligt, vår dotter bara älskar second hand men det är kanske inte så lämpligt med just skor. Hon har ju dessutom lite problem med fötter och vader vilket inte blir bättre av detta. Maken fick i denna debatt ett mindre bryt... men vi stod ändå enade. Köp riktiga skor som bara DU har gått i. Får väl ta henne till stan i nästa vecka.

Idag väntar ett seminarium i Lund. God mat och fika och lite slölyssning emellan... sen linedance ikväll med Manne. YeeeHaah!
//Farmskan


Kommentarer
Anonym

Håller med dig....om det där "hemska tanke"!!

2007-09-20 @ 08:49:42
tessan

jag håller helt med dig och pappa, hon måste köpa riktiga skor... =) skoj att prata med er, saknar och älskar er!! Puss

2007-09-20 @ 12:09:17
URL: http://tessanfarm.blogg.se
Dampe

ja.. ni vill väl bara väl? men man kan inte gå i fula skor heller! det ska passa en jöö :)

2007-09-22 @ 18:59:38
URL: http://stiffesdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0