Sopsortering

Nu måste jag bara få det ur mig... Jag HATAR sopsortering! Så, då var det sagt.

Det är inte det att jag tycker att vi måste värna om miljön, för det har jag ingenting emot, men... är det så himla miljövänligt att sopsortera? Jag bara undrar. Idag har jag varit uppe på helgens runda till sopstationen och vi hade åtta (8!!!) pappkassar med förpackningar, två pappkassar med tidningar, några pizzakartonger (som jag för mitt liv inte kan begripa när vi åt) och så Kling & Klangs ölkasse (antalet där vill jag knappt nämna...).

Detta lastar man så in i bilen och far iväg med (inte särskilt miljövänligt) och så tillbringar man en kvart vid stationen med att få ner skiten i rätt tunna. Jag har sedan hört från säker källa att man ändå blandar allt ihop innan man eldar upp det... varför då hålla på?

Vi har (eftersom maken är en strukturfascist) en egen "för-sopstation" i garaget där vi kan sortera allt i rätt kassar så man sparar tid på den riktiga sopstationen. Glimrande idé men utfallet lämnar mer att önska. När man efter en middag skall bära ut mjölkkartonger, creme fraiche burk, ölburk, underdel till köttförpackning m.m. så lämpar man ju bara av det i närmsta binge. Jag vet att det är jag som syndar där... tyvärr, och detta får man sen sota för när man åker upp och skall tömma.

Jag önskar att jag var mer strukturerad... det gör jag verkligen. Men allra mest önskar jag mig en egen städfirma som skötte om det här hemma så jag bara kunde sitta och blogga och kela med hunden. Men det får man nog se sig om i himlen efter. Jag skall i varje fall ringa fönsterputsaren i veckan. Det är en lyx jag åtminstone unnar mig.

Sortera på! //Farmskan



Kommentarer
Marcus

Nä, jag skriver bara att jag gör det för att låta häftig ;)

2007-09-16 @ 13:54:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0