Nya "vänner"

Idag har jag varit i Stockholm på jobb. Åkte hemifrån redan strax innan sex i morse, och det är tidigt tycker jag. Tog nämligen tåget upp eftersom vi inte började förrän framåt lunch. Har ni tänkt på så mycket nya bekantskaper man gör på tåg? Hur många man faktiskt får en chans att lära känna lite närmare... och detta tack vare mobiltelefonen. Idag har jag lärt känna:

* Jenny (kan också stavas Jennie...). Hon var på väg från Nässjö till Norrköping och därifrån skulle hon ta bussen till Söderköping. På onsdagar slutar hon tidigt från jobbet och hon har barn som hon hämtar på dagis.
* Killen bakom mig hade jätteont i sin arm för han hade försökt "stila lite för damerna" i skidbacken och det hade inte gått så bra. Nu åt han kalciumtabletter och kunde inte längre göra armhävningar.
* Bredvid mig satt en kille vars tjej hade väldigt ont om pengar. Han hade heller inga att låna ut för tillfället utan bad henne vända sig till Palle. Hur det gick fick jag aldrig reda på.
* Varuflödet i en sportbutik på Södergatan var dåligt och de hade inga ridsportssaker eller innebandybollar på lager. Dock skulle de snart ha en kick-off och tjejen (som var regionchef) lovade att fixa lite käk via en cateringfirma. Det hade hon fått OK:at av Kalle och Mankan.

Tycker faktiskt det är ganska rogivande att lyssna på tjatter när man själv slipper delta.

Bra möten (= långa möten) så hemresan gick via flyg. Skulle landat vid nio men "dokumentationen" i cockpit var inte OK och därför blev vi försenade i 40 minuter. Precis vad man önskar sig efter en lång dag. Dokumentationen förresten, är det verkligen så viktigt? En sån har ju vår IT saknat hur länge som helst.... Men tydligen, för inte kom vi iväg inte förrän den var fixad. Nåja, nu är jag ju hemma och vill bara säga

Godnatt mina vänner! //Farmskan


Kommentarer
tessan

hej
hoppas allt är bra med dig =) Min kollega har gjort en hemsida om Madeira, riktigt fin, ta en titt.. www.madeira-on.se.. ha en bra helg, hälsa papps.. kramis

2008-04-11 @ 18:29:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0