Referat

VMA IK - Kalmar AIK  4-0

VMA inledde matchen med full fart och skapade två riktigt bra målchanser direkt. I den 6:e minuten kommer 1-0 på nick av Giselsson efter en hörna. VMA fortsätter styra spelet och har emellanåt rejält med press mot Kalmar målet. Flera fina lägen räddas av Kalmars duktiga målvakt. I andra halvlek fortsätter VMA med samma fina spel. Bara efter några minuter så kommer Patrick Isaksson igenom efter mycket elegant förspel och helt kyligt sätter 2-0. VMA forsätter pressen mot Kalmar målet och 3 minuter senare gör Mattias Axelsson 3-0. Spelövertaget fortsätter och det känns som Kalmar inte har något alls att sätta emot. I 69:e minuten så gör Mattias Axelsson 4-0 och sitt andra mål för dagen.

Bredaryds IK - Växjö BK   0-4
0-0 i paus, vi gör ingen bra halvlek, mycket felpass och dålig rörelse. Däremot är det klockrent bakåt, Bredaryd skapar inte någon riktig het chans. I 60 min så får vi en frispark 15 meter utanför deras straffområde. Henke lyfter in bollen och Alex möter på volley rakt upp i nättaket. Efter det tar vi över och skapar massor med målchanser. I 70 minuten så gör Alex sitt andra mål för dagen när han förpassar en fin långboll från Filipanics. Inte nog med det Alex gör även sitt tredje mål efter ett ett högerinlägg från Mackan A som gör en fin överlapp. 4-0 målet är otroligt snyggt. Det är den nyss inhoppande Ande Persson som efter en fin nickpassning från Alex inte gör något misstag ensam med Bredaryds målvakt.

Oj, vilken sportblogg detta blev nu men med så fantastiskt fotbollsväder, bra prestationer av sönerna så var det en skön lördag. Den interna debatten bröderna emellan... (ni förstår va?) i bilen efter matchen är go att lyssna på. Det gäller ju att vara bäst!!

I vår lokaltidning har det varit en tävling där man kunnat skicka in sina bästa djurbilder. 498 bidrag har man fått in och denna vann...



Någon mer än jag som tycker den är sådär? Jag bläddrade igenom hela högen och hittade en massa kul bilder, men det är väl något i den här som jag inte förstår. Själv har vi en egen djurfotograf i vår familj.... dottern som fotograferar vår hund i tid och otid.

     

Synd du inte var med och tävlade Elin... du har talang! //Farmskan



Kommentarer
Lill-sonen

Svårt att lista ut vem som var bäst.. Haha, 2 mål från min sida talar sitt självklara språk. Jag förringar verkligen inte min brors insats men mål är alltid mål !!

2008-04-20 @ 12:15:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0