Vilket gäng!

Har tillbringat hela lördagen i entrén på Motormässan. Där visades allt från veteranmotorcyklar, mopeder, bilar, gokart, cross och en massa annat brum-brum-lull-lull. Utan att säga att man har fördomar så är det ett speciellt klientel av folk som kommer till en sån mässa. "Lite av ett gubb-dagis" sa maken. Och så släpar de med sig sina barn för att ha något att gömma sig bakom... "Ah, kolla Linus, en traktor"

En fantastisk herre ställde ut veterantraktorer och var en verklig entusiast. Han stod och traggade med mig och maken med jämna mellanrum om John Deere, HR 38, Grålle, Ferguson... max fart var 19 km och det hade han kört mellan Dalarna och Sjöbo... Det tog 9 dygn! Men varför undrade jag... säljer du till andra samlare? "Ah nej, du är inte klok... jag har 26 traktorer hemma som jag har en skön känsla för.. de säljer jag inte"

image165

Motorljud ifrån denna finns också som ringsignal om någon är intresserad. Och intresserade finns det en hel del... vi pratar jeans, boots, rutiga flanellskjortor, Helly Hansen...



Vad är det med män och motorer?? Förresten vann bägge bröderna sina respektive matcher så det är lugnt och fridfullt dem emellan. Bägge lagen leder respektive serie.. so far so good. Från Växjö BK:s hemsida har jag hämtat veckans värsta felstavning: Växjö BK hade massor av frilägen och borde ha pungterat matchen

Sug på den! //Farmskan


Kommentarer
Fattig Ola

Kolla Roland! Vilken kille!!

http://www.youtube.com/watch?v=5Hl9zPU17VY

http://www.xpl.se/index.php/roland-fr-n-lets-dance.html

2008-04-26 @ 21:06:53
Pia Jönsson

Tack för all hjälp i helgen! Visst är det ett speciellt folk. Själv blev jag förföljd av en kille i 3 nummer för liten gul overall hela helgen. Han visade bilder på sina fordon. Nice!!!!
Ola min vän, vi kommer tillbaka. Bra hjälp behövs alltid! Kram

2008-04-28 @ 08:58:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0