Fläcken

Ni vet maken och bilar... en kombination som är bortom allt sunt förnuft. Det är med viss nåder till och med jag får sitta i bilen ibland. Missförstå mig rätt, jag tycker han är enormt duktig och beundrar hur han orkar hålla dem i ordning. Men hans mani är känd vida omkring, bland barnen, grannarna, släktingarna och pendlarbilen. Glömmer väl aldrig första gången Martin B skulle åka med och han kommer inhoppandes i bilen med en mugg kaffe från McDonalds. De andra skrek i kör "Herregud, ta ut kaffet!! Du får inte dricka i bilen!" Har nog aldrig sett någon dricka en kopp varmt kaffe så snabbt ståendes på en parkering... ha ha ha

I helgen lånade lill-sonen bilen och han hade på lördagskvällen bestämt sig för att en "pizza är gott". Sagt och gjort åkte han iväg, ställde kartongen i sätet och körde hemåt. Väl hemma lyfter han på kartongen och ser den... FLÄCKEN!! Av fett i framsätet. Jag hade gärna betalt pengar för att se hans min och framför allt få känna hans klump av ångest i magen.

Telefonen ringer och jag svarar:
- Hej, det är jag... är Stiffe i närheten?
- Ja, vill du prata med honom?
- Nej, gå undan är du snäll...

Och så berättar han med panik i rösten om FLÄCKEN. Jag lovar prata med maken i lugn ton och han lovar att försöka tvätta bort den med vatten och lite diskmedel. Han skrämmer därefter upp sin flickvän, som skrämmer upp sina föräldrar och snart är alla engagerade i FLÄCKEN. Madde och hennes mamma sitter med hårfön och försöker torka upp det våta, åker i baksätet för att inte smeta ut den ännu mer... alltså snacka om Respekt!!

Maken - the mean machine!! //Farmskan



Kommentarer
tessan

ajaj stackars tia.. förstår vilken ångest han måste haft.. för pappa är inte rolig när de kommer handlar om hans kära bilar. Lycka till Tia!! kramis

2008-08-11 @ 19:40:02
Världens bästa brors fru =)

Hahaha... jag skulle ge en hel del för att se när han sanerade min ford efter tre barn som äter i bilen och jag som GÄRNA dricker kaffe däri=)



Hoppas ni alla mår bra!



Madde

2008-08-12 @ 10:39:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0