Fredag kväll

Första jobbeveckan efter semestern är till ända och nu sitter jag här med en kopp te som dottern har kokt till mig. Ett riktigt oväder har det varit ikväll så det känns helt OK att sitta och kura inomhus. Många av våra sommarjobbare och extringar (behovare kallar vi dom) slutade idag så man fick ju i sig en och annan kaka. Nu får man snart ge sig om man inte skall rulla fram på Paris gator.

Begravningen igår gick jättebra och där var fullt med musik i kyrkan, blir genast lite lättare då. Sven Hahne (rockprästen) höll i begravningen och då kan ju faktiskt vad som helst hända... Men jag tyckte han höll sig ganska väl i skinnet även om han svävade ut lite i talet ibland. Han lyckades också hålla styr på micken denna gången så han slapp gräva under kåpan.

Makens alla musik-släktingar var på plats och då kunde jag inte låta bli att leta upp detta klippet på kusin Göte. Hämtat från torsk på Tallin.... "Här är Berth från Berth Idoffs..."



Ja, kan de envisas med att kalla maken för Håkan så tycker jag att Berth låter bra...

Tack Paps & Babs för god fika ikväll! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0