Fru Ekdahl

Det finns ingen skönare människa än Fru Ekdahl.... man kan skratta ihjäl sig åt hennes små kommentarer, berättelser och små historier ifrån verkligheten. Säger bara tack för att du åker i vår pendlarbil, ingen dag är tråkig!

Pratade med min far i telefon igår och han berättade då att en av min farmors väninnor hade gått bort. De tre tanterna har under många år firat samtliga aftnar med varandra, men de senaste två åren har den ena damen bott på ålderdomshemmet (dock inte Signe, 97). "Idag skall jag gå och hälsa på Elvy" brukar hon säga och så promenerar hon ett par kilometer dit och dricker kaffe. Det är inte helt lätt med vänninor i den åldern farmor är, det är ju åtskilliga som gått bort och det är kanske inte så enkelt att hitta nya hela tiden.

Var hon ledsen? sa jag till pappa
Nej, men hon är för rolig för hon sa:
"Jag läste annonsen två gånger... konstigt egentligen att hon dog, hon var ju inte så gammal"

Hon skulle fylla 89... men allting är ju relativt

Veckan har sprungit iväg och nu är det fredag kväll och vi hänger framför TV:n. Dottern är på fest så huset är lugnt och stilla. Lill-tösen är hemma men hon är mitt uppe i en film. Precis som en fredag skall vara alltså.



Ställ nu fram chipsen... //Farmskan

PS! Jag hatar min trådlösa mus, den äter batteri i mängder
(Jag vet vad ni tänker nu men jag lovar att jag är helt jättetrist och menar min datormus...)


Kommentarer
Elin

eller så kör man helt enkelt en eva persson ;)

2008-08-30 @ 19:42:40
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0