Hotellstjärnor

Hur fungerar egentligen det här systemet med hotellstjärnor?? Jag trodde i varje fall i min enfald att 3-stjärnigt är 3-stjärnigt oavsett var man befinner sig.... men ack där bedrog man sig. Som ni säkert vet var jag ju i veckan på Hennickehammars herrgård och råkade då (helt av en tillfällighet) se att stället hade klassats med 3 stjärnor. Eftersom det var en fantastiskt fint hotell med underbart läge, fantastisk mat, fina rum (för att inte tala om badrum), relax, tennis, gym, spa med mera så hajade jag faktiskt till rätt rejält. Anledningen var att hotellet i Paris också hade 3 stjärnor och det går liksom inte att jämföra dessa två ställen på samma förmiddag.

Men hur korkad är du som tror att det är samma bedömning i alla länder? Nej, det fattar jag ju nu när jag går ut och läser lite om det på nätet och inser att det är turistföreningar i respektive land som sätter bedömningen och i vanlig ordning så är ju vi svenskar lite tillbakadragna... man skall ju inte skryta liksom.

Bedöm själva... känns overkligt faktiskt:

  

  

  

Det går inte att lita på någonting längre... Suck   //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0