Ofullständigt

Grattis Broder Nils på din födelsedag idag! Hurra Hurra! Grattis också till dig Rita som idag fick ditt tredje barnbarn, en liten flicka.... lätt att komma ihåg nu när det är samma dag som Nisse. En fantastisk kväll igår och vi satt ute hela tiden. Ljummet, ingen blåst och god mat och dryck.... vad mer kan man begära??

Läste i en tidning där man skulle fylla i slutet på ordspråk och det var ju hyfsat lätt:
- Bättre en fågel i handen.... (än tjugo i skogen)
- Liten tuva.... (stjälper ofta stort lass)
- Den som lever.... (får se)

Men så kom där en som jag blev helt ställd inför
- Det är ingen ko på isen...

Någon som kan?? Ja, JAG vet det ju nu för jag kikade i facit men jag har faktiskt aldrig hört den. Gissa gärna.

Har precis färdigställt lite förslag på dagsutflykter i Paris. Vi åker ju på lördag, det skall bli hur skönt och kul som helst. Rejäla vandrarkängor, stor plånbok och trevligt sällskap - 7 dagar i kärlekens stad, det är semester det.



Bonjour! //Farmskan


Kommentarer
Manne

...så länge rumpan är iland :-)

2008-08-10 @ 15:41:27
Kusin knäpp!

.......så länge det inte har frusit! (för då trillar den i "vannet" haha!!)

2008-08-11 @ 09:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0