Skoltös...

Tillbaka i jobbselen igen efter närmare två veckors kombinerad semester- och kursledighet. Kändes som en hel evighet och hela dagen har jag därför sprungit rundor och bara försökt komma ifatt och uppdatera mig på läget. Frida är äntligen tillbaka igen efter sin mammaledighet och det känns riktigt bra. Det blir nog en bra höst trots att vi tappar lite folk... men det kommer ju en hel del nya också så det skall bli spännande och se hur gruppen artar sig.

Efter jobbet var det dags för min första dag i skolbänken på många år (ja, förutom kurser och sånt då). Nu skall jag ju läsa lite organiserat i två terminer och samla mina första högskolepoäng. Tänk på det Rita! "Arbets- och orgnisationspsykologi" heter utbildningen och vi var 21 förväntansfulla elever på uppropet idag. Efter halva uppropet hade 3 lämnat och så var vi bara 18 kvar... hoppas inte det blir en trend. Läraren var så där lagom flummig och oorganiserad men det hoppas jag artar sig med tiden. Rätt häftigt också att alla vi 18 hade så skiftande bakgrund och yrken:

Hemtjänst, Lärare, Ortopedtekniker, Flygvärdinna, Svetsmontör, Posten, Föreståndare, Kommunchefer, Sjuksköterskor, Handledare, Kriminalvårdare... och så jag då. Satt och funderade länge på en titel men kunde inte komma på någon så där speciellt bra. Finns liksom ingen bra benämning på mitt yrke... Chef får helt enkelt duga och det klingar rätt bra. Ha ha ha. Så nu är inledningen klar... nästa onsdag börjar allvaret.

Stor-sonen skall till Litauen och spela internationell cup-fotboll. Håller tummarna och hoppas ni vinner era tre matcher och får åka till Moskva! Passa er för torskarna på Tallin bara...



Imorgon skall jag prata med er om hotellstjärnor. Hej svejs! //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0