Att handla på Maxi

For iväg till Maxi för att handla idag... med många personer som både går, kommer och bor så behöver man fylla på med jämna mellanrum. Hade modern med mig också.
- Jag kan köra vagnen
- Bra, då plockar jag i
Fungerade i 47 sekunder sen stod hon och tittade på DVD-filmer och sen var hon helt plötsligt puts borta. Hon gick dessutom iväg för att köpa smörgåsgurka och sen var det nära på att vi fick köra iväg hem utan henne. Hon fanns bara inte. Dottern sändes iväg för att leta och då stod hon och tjattrade med någon som hon inte sett på 10 år. Ja ja... Idag blev det spagetti och köttfärssås till lunch... fasen vad gott det är!



Den här mannen. Gösta Krantz, dog i dagarna. Första gången jag såg honom i levande livet var 1995 när jag och min dåvarande orkester var nere och spelade 3 veckor på Teneriffa på en svensk restaurang. (Vilket jobb egentligen!) Hur som helst så var han där med ett sällskap och käkade och dansade. Han vinkade till mig att jag skulle komma bort och det gjorde jag
"Alltså, ni spelar bra och du sjunger bra... men vad fan har du på dig! Man kan inte stå i sandaler och sjunga... en kvinna skall ha högklackat... du borde verkligen skaffa dig en stylist"

Tack för den... något sur gick jag tillbaka och svor inombords. På väg hem ramlade hans fru med sina högklackade skor i trappan och bröt foten... somliga straffar Gud genast. Trappan var brant så mina sandaler fungerade bra!

Annars är det lite "dagen-efter" stämning i huset... några har huvudvärk och andra är bara trötta. Men stor-sonen har precis satt på en kanna kaffe så det blir nog bättre om en stund.

Må gott! //Farmskan


Kommentarer
Ullstorps-Torgny

Tjena coh god fortsättning.

Hela familjen sitter för första gången i jul ensamma nerstuckan i soffan, avkoppling!



Vi bara konstaterar att det är en fröjd att läsa dina tankar.



Skönt att det gick bra också för Björn och Linda.



Ha fortsatt skön ledighet och hälsa Stefan.



Take care

// Jenny & Torgny

2008-12-26 @ 19:32:55
Git

Jaha, där blev det kalkon, här blev det kyckling, en kalkon är ju jättestor!!! Vi firade också "julafton" på juldagen, med våra barn, som kom då. Ikväll blir det ett glas vin och förhoppningsvis någon bra film på tv, bara vi två, skönt.

Många kramar till dej och din familj

Git

2008-12-27 @ 19:24:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0