Däckad

Förkylningen har slagit till med full kraft och ena näsborren (varför det nu envisas med att alltid bara sätta sig i en näsborre...) är totalt igenbommad. Med facit i hand borde jag nog varit hemma från jobbet idag men det var faktiskt inte så illa i morse när jag gav mig av.... men nu!! Jag hatar förkylning! Allt man äter smakar snor.... och maken som hade ansträngt sig att steka lite ägg och korv till kvällsmat.



3.000 kronor gick lagningen av Opeln på... 3.000 kronor!!! Man blir ju smått less. Nu får den leva fram till våren sen byts den bort mot något annat helt klart. Känns sådär att lägga ut dom pengarna just nu men vad fasen... bilen måste ju fungera också. Jag hatar bilar som krånglar! (Och jag hatar Opel Meriva)

Igår tittade jag lite på galan Svenska hjältar... vilka fantastiska människor det finns egentligen. Problemet är bara att jag inte kan titta på det utan att böla något fruktansvärt. Jag blir så vansinnigt rörd av sånt där så tårarna rinner (eller fullständigt flödar) ner för kinderna. Fast idag hade det i och för sig inte gjort något med tanke på att snoret rinner i varje fall...

Vill passa på att säga stort GRATTIS till Elin och Håkan som gått och gift sig! Svensson är numera Fristedt och jag tror nog att Mulle-Mange var en stolt bror i lördags!



Paps & Babs har varit här idag med nyrullade köttbullar och julklappar... tackar tackar!! Inte världens bästa dag för att smaka dom kanske men konsistensen lovade gott. Ha ha ha. Nej, nu skall jag krypa ner under täcket igen och snörvla vidare... det bästa med förkylningen är dock att man inte är speciellt sugen på godis. Inget ont som inte har något gott med sig.

Vill ni ha ännu en bra jullåt att lyssna på? OK... varsågoda!



Snörvel, snörvel!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0