Goda besked

Igår var min kompis Grahnskan på ett av sina sällsynta, men ack så efterlängtade besök, här hos oss. En fika med god kaka och syntetgrädde... precis vad två kvinnor som vi behöver. Då fick vi ju också chans att skvallra lite om ditten och datten och det är så gott att se att du mår bra! Hon berättade också att de skall starta upp pensionatet igen efter nyår och jag säger bara... TJOHO! Då slipper maken ligga och köra hem på lunchen och rasta doggen. Det var ett gott besked!



Det andra goda besekdet fick jag idag med posten... det var svaret på min mammografi. Allt var OK så det känns skönt, nu dröjer det något år innan man behöver platta till dem igen.

En otroligt skön dag på jobbet också... gott om folk så det flöt på bra. Imorgon skall vi ha en infokväll för ett antal avdelningar... det är mycket aktiviteter och pysslande med detta, och så skall vi bygga en gigantisk adventskalender... ha ha ha. Jag tror att jag har missat mitt riktiga kall, jag skulle blivit dagisfröken istället.

En kollega fyller år på lördag så jag tänkte vi kunde gratta henne.
Skickar därför ut ett mail till övriga i gruppen:
"Hej. Tellan fyller år på lördag... skall vi fixa något till henne?"
Svaret kom ganska omgående ifrån Mulle-Mange
"Jag tycker vi lägger en 1000-lapp var... eller vad tycker du Tellan?"

Tror ni inte jag hade skickat mailet till henne också... Skit också!!

Hennes svar var klockrent:
"Jo, en Restylen-behandling kostar 2.700... då har jag 300 kronor över att käka en god middag för. Om jag äter den med sugrör så får jag inte så ont efter injektionerna"

Nästan så hon borde få en behandling, eller vad säger ni? //Farmskan

PS! Git hälsar ifrån Thailand... "folk ar hoga som hoghus".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0