Grattis Marcus!

21 december, 4:e advent och storsonen fyller 25 år!!



Grattis vännen... ikväll blir det tårta. Lill-sonen skickade ett SMS i morse och undrade om jag ville vara med och sjunga. Han och Madde skulle gå bort och överraska honom (i förhoppningen att där fanns någon annan i lägenheten också). Men eftersom han aldrig någonsin lyckas vara hemlig hade ju Macke långt tidigare förstått vad som var på gång så det var inga skandalscener som behövde utspelas... Hoppas i varje fall att det går bra i turneringen idag och så ses vi ikväll!

Granen är numera både torr och på plats. Bytet till ett annan, nyinköpt julgransfot, gick över förväntan. Sen när vi skulle spänna den så lossade koppen ifrån julgransfoten... då var den inte spänd i själva foten. Maken fick ett utbrott och hämtade verktygslådan och snart hade han spänt skruven. Hårt! Vilket gjorde att plasten sprack och vattnet rann åter ut på golvet... ifrån den nya foten. Så nu har vi bestämt oss för att granen får helt enkelt inget vatten. Den får torka ut och dö. Hoppas ingen gran-aktivist har något ytterligare att tillägga kring detta.

Förkylningen börjar äntligen släppa och maken är fullt övertygad om att det var konjaken i fredags som gjorde susen. Hade jag vetat det kunde jag ju tillbringat veckan något mer berusad... mosig i huvudet var man ju liksom ändå. Satt och läste gamla inlägg från december ifjol och då ser jag till min förvåning att jag var precis lika förkyld då till jul. Det hade jag totalt glömt bort! Kanske är något med mig och jular ändå...

Var en stund hemma hos Nisse och Rita igår och tittade på finalen i Dansbandskampen. Larz-Kristerz går alltså och vinner alltihop... ja, man blir inte förvånad egentligen, men lite besviken. De var definitivt inte bäst i varje fall, men kanske roligast med sina kläder och sitt koncept (om nu konceptet var att likna ett par helt nyutskrivna tokar från ett hem någonstans i Älvdalen). Sorry Rita... vet att du gillade dem men Nej, de går tokbort!

Och för er som undrar så kan man visst få barn när man är 10 år...  //Farmskan

PS1! Stort grattis också till Fredde och Malin som inatt fick en liten Celina!! Bild tack!
PS2! Glöm inte... idag är det vintersolståndet och vi går nu mot ljusare tider!



Kommentarer
Olas Madde

Det där med julgranar är inte er starka sida va!? ;)

Funderat på en plastgran?? Inte??



Kramar...

2008-12-21 @ 15:38:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0