Jordskalv 4,7

En dryg natt har det varit... ni vet man sover med öppen mun för att näsan är totalt igentäppt och så när man vaknar till så är halsen så torr att man hostar damm. Feber också idag så det fick bli sängen för min del... Varför blir man alltid sjuk när det passar minst?? Måste vara någon lag om allts jävlighet som jag missat...

Läste på lite om snor också, man har ju sina funderingar var det kommer ifrån om det liksom ligger latent i huvudet och väntar eller om det skapas upp och i så fall hur då??

Snor eller nasalt mucus är det slem som bildas av slemhinnorna i näsan. Vid olika sjukdomar, exempelvis förkylning kan slemhinnorna bli inflammerade och vätskefyllda (akut rinit), varvid mängden snor ökar markant. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem. Färgen på slemmet beror på dess innehåll. Ju mer celler (vita blodkroppar) som slemmet innehåller, t.ex vid infektion, desto mer trögflytande och färgat (gult - grönt) blir det... Att blåsa ut snor från näsan kallas för en snytning, vilket man brukar göra i en näsduk.

Jag äger ingen näsduk därför blir det toalettpapper, vilket får till följd att näsan dessutom är helt narig och inflammerad av allt papper som skaver...

Tycker ni synd om mig nu??

Vaknade annars av att maken kom inrusande i sovrummet och undrade "vad F-n var det?!" Vadå... jag hade visserligen vaknat av att det skakade lite men trodde det var typ plogbilen som dundrade förbi. Ut på gatan for maken och snackade med ett flertal grannar som också tagit sig ut. In igen och sa: "Det var nog en liten jordbävning..."

Yeah right!! Fast som vanligt hade han ju rätt... 4,7 på Richterskalan och inte så långt ifrån oss ändå så det är klart att det mullrade till rejält... jag menar har det märkts ända upp till Småland och Östergötland så har det väl skakat rejält här hos oss. 100 år sedan sist vi hade en jordbävning av den här storleken så det var ju lite spännande ändå.  Man kan ju hoppas att några av mullvadarna som härjar i kvarteret har fått sina gångar fördärvade...

Jag vill inte vara förkyld!!!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0