Kändis

I dagens tidning fanns en snygg och prydlig bild av min styvmor. Hon hade blivit tillfrågad i en sådan där enkätpanel om hur mycket pengar hon brukar spendera på julklappar. Jag har förgäves försökt hitta bilden på nätet men tyvärr... ni får helt enkelt föreställa er det hela. Dock kan jag förmedla att svaret var 1500 riksdaler.

Känner mig lite frustrerad eftersom jag själv, till dags dato, inte inhandlat i stort sett någon julklapp alls. Tänker att det där löser sig nog men jag vet inte riktigt hur och när. När jag är på stan så slutar det på något sätt alltid med att jag handlar något till mig själv... inte särskilt smart i dessa tider. Men, men... det är inte så många som man behöver jaga runt till längre, en rejäl nerskärning av julklappar i år, endast till barn, svärdöttrar och föräldrar. Kanske något spännande till maken också...



Imorgon skall jag på jubileumslunch på Möckelnsnäs herrgård... en av mina kollegor har varit anställd i 10 år och då får jag som chef snylta med på den inbjudan. Mums!! Hoppas det blir julbord... eller åtminstone lite godisbord efteråt. Det där med att fasta i advent det blev liksom aldrig riktigt min grej.

Fick denna lilla hälsning från brodern med fru:



Nu känner ni väl barn hur nostalgin kommer krypande... hur vi också pysslade med sånt här när ni var små. Gjorde knäck och pepparkakshus och små saker att hänga i granen...
Inte? Kan jag ha drömt?

Sjukt imponerad Madde... för Ola har då inte gjort det här! //Farmskan


Kommentarer
Olas Madde

Tack för den!=) (Ola har dock hjälpt till o hålla väggarna då jag limmade dom!)

Vi kanske skulle ta en pysselkväll allihop, det skulle vara spännande;)

Kramar MaddeO

2008-12-06 @ 09:01:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0