Skänk en slant

Fortfarande hemma... blir ingen Stockholmsresa för mig imorgon heller. Febern frodas och halsen känns numera rätt så svullen. Trippelhaka har man nu också... Så jag får trösta mig med att skriva ett litet inlägg istället. Man tröttnar ju på att bara ligga rätt upp och ner och glo.

Var ute med hunden en liten runda för en stund sedan och mötte då en tant med två små hundar modell "bjäbb och liten". De började ju direkt att skälla och tanten blev helt förskräckt när hon mötte oss så hon började backa. Eftersom jag har en hund som varken skäller eller ens orkar bry sig om bjäbbiga hundar så fortsatte vi helt sonika att gå...
- Ska du gå emot oss nu när jag backar?
- Vad menar du?
- Ja, jag backar ju så att vi inte behöver mötas
- Du, min hund bryr sig inte om dina små skällande gnagare...
Tanten backar då helt sonika med anklagade blick rätt ut i skogen och så står hon där och glor med två hoppande äckliga hundar som skällar i högan sky. Jag och Mitzan glider förbi och varken hon eller jag bevärdigar damen och hennes hundar ens en blick. Vi äger!

Såg förresten på mailen idag att tiggarbreven från jordbävningens offer börjar inkomma:

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!
Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur den nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.
Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden. Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge tre skåningar en trygg tillvaro under julen. Se exempel nedan på vad 1500 kronor ger tre skåningar:

  • snaps till julbordet
  • extra grädde i ris á la Maltan
  • extra fet ful-fiskad ål
  • specialimporterade äpplen till äpplekagan
  • filtar till soffan, för eftermiddagsluren

Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU! DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!
Skånsk jordbävningshjälpskonto  90 1950-5 

Ha ha ha... nej, nu skall jag gå och äta lite lunch. Pussar //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0