En larv

Begravning idag för min fabror Nils. Präst var Sven Hahne... en gammal rockare som är sådär lagom flummig. Det känns precis som om han vaknat upp vid 1/2 2 och helt plötsligt kommit ihåg att han skulle hålla en begravning om en halvtimme. Samtidigt är han rätt skön... han drog en liknelse om att livet är som en larv. Vet inte om historien egentligen hade någon poäng, ingen som jag hittade i alla fall. Sen fick han problem med mikrofonen så det blev rundgång och då fick han börja rota under kåpan för att stänga av.... ja, jisses. Tror nog min fabror skrattade gott i kistan faktiskt. Orden "vi skall minnas Nisse för vad han gav och vad han tog" var också precis mitt i prick (ler).

Drog hem till Pia och Jan(a) sen på kaffe och smörgåstårta...

    Tack min vän! Väldigt gott!

Så nu är det över, trots allt går man ju och spänner sig lite inför begravningar. Stackars farmor Signe orkade inte vara med så Paps & Babs tog en sväng om henne sen efteråt för att berätta lite om hur det var. Det är inte lätt att vara gammal.

Nu är det dags för fredagsmys i vanlig ordning. Puss och kram //Farmskan

PS! Grahnskan... idag har de lagt klinker!


Kommentarer
grahnskans

tack, for att jag blir uppdaterad om koket.

Till Manne... Ha nu en jatte trevlig resa, sa hors vi nar du kommer hem.... kram Carina

2008-02-29 @ 20:27:02
Manne

Till Grahnskan: Tack min vän, hoppas du har en grym solbränna och fulladdat batteri. Ses o hörs. Kram

2008-03-01 @ 07:25:43
Pia Jönsson

Tog passade kanske bäst! Har varit med farmor Signe och tittat på blommorna idag. Hon tyckte de var fina.Tack för att du kom igår!

2008-03-01 @ 16:28:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0