Motorsåg

Blogg-Pillas make fyller 50 år i april och hon tycker att han kan önska sig resepresentkort eller spaweekend. Men bara för att demonstrera hur självbestämmande det manliga släktet är så har han bestämt sig för att överst på önskelistan står en motorsåg... "En motorsåg!!" väste hon i morse... "vad fan ska han med en motorsåg?? Han är ju aldrig ute i trädgården... det är bara för att den låter!" Ja, ni anar själva... Men tänk min vän, han kan göra så många härliga konstverk av era buskar...

  Mohahahahahaha! Det är turerna till jobbet som är hela grejen

"Min Kusse" visade sig vara min stockholmskusin Zeke. Borde ha förstått det på ordet Kusse... det är ungefär som när Stockholms-Bengt säger "Shyrra" när man hjälper honom med något. Och så tycker de att vi inte kan prata rent. Tacka vet jag de skånska orden: Schatte, Förtröden, Fubbick, Gäre och Hialös...

Idag har vi fått ett tråkigt bud... Den röda Forden som dottern kör med måste genomgå en stor operation annars måste den förpassas till de sälla jaktmarkerna. Makens pärla... ja, nu är det bara att ta sig en funderare "hjälpa eller stjälpa". Synd jag inte sålde den till Jonte i höstas när han ville köpa den. Är det försent nu?

Själv måste jag också fundera ett tag... på både ditten och datten men det kan jag ju passa på att göra när jag är nere och matar de tre katterna och nymfparakiten. Usch, vad jag tycker synd om dem när jag går... jag är så förbaskat blödig när det gäller djur. Tack Rita för fröstängerna... Kalle gillade dem skarpt!

Anna Pihl, E de daj? //Farmskan


Kommentarer
grahnskans

skickar en solig halsning fran egypten vi har det jatte soligt och skont puss pa er alla

2008-02-25 @ 22:12:04
BloggPilla

Tack för stödet.

Mange

2008-02-25 @ 22:13:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0