Sorg

I morse dog min farbror Nisse, 75 år gammal.



Han har kämpat en tid mot sjukdom och fast att man vetat om att det skulle komma så stannar tiden till för en stund. Det är ju trots allt ytterligare en del av släktträdet som försvinner och det tänker man mer och mer på ju äldre man blir. Det blir en tung dag för många idag och framförallt kanske för min farmor Signe. Ett barn är ett barn oavsett ålder...

Till dig Pia skickar jag en stor kram och hoppas att du ringer om du behöver något, vad som helst. Du drar ett tungt lass själv och det är kanske inte mycket jag kan göra. Men frågan är fri, det vet du!

Mycket dikter just nu, men jag tyckte denna passade ganska bra:

Jag valde att följa mitt mönster, utan att ifrågasätta mitt handlande.
Valen är mina - Allt måste vägas på min osäkerhets våg,
där den största tyngden är min rädsla för hur andra människor ska uppfatta mig.
Vi gör alla fel och handlar fel, men det är ju så livet är.

//Farmskan


Kommentarer
Paps & Babs

Hej Åsa. Tack för dina kloka ord ock fina dikter.

2008-02-15 @ 12:32:56
Den yngste sonen

Fina ord Mor !

2008-02-15 @ 16:47:50
Anonym

Det är som du säger det ger en eftertanke. Lars o Babs ha det bra och ta väl hand om Er. Jag sänder även en tanke till Signe.

2008-02-15 @ 17:25:00
Manne

En varm kram till Er alla!

2008-02-15 @ 19:33:46
BloggPilla

Tänker på er, kram

2008-02-17 @ 17:49:31
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0