Handel nu och då

Hörde ett reportage i morse om att man nu skulle göra en satsning på biblioteket... göra det mer attraktivt för medborgarna. Herregud tänkte jag, när var man på biblioteket senast egentligen? Och för inte de en tynande tillvaro? Dryftade detta i pendlarbilen och fick genast mothugg i vanlig ordning. Ullstorps-Torgny började lyriskt prata om en bokbuss med mysiga kuddar som kom var 14:e dag och Jonte pratade om universitetselever... Så jag får väl ge mig då och inse att jag inte ingår i bibliotekets målgrupp (även om jag läser mycket böcker!)

Ni na ni na ni na na, ni na ni na na na... dagens boktips: Gillar man deckare skall man läsa Stieg Larssons trilogi, Mari Jungstedt, Harlan Coben eller Karin Wahlberg.

Annars är det konstigt hur saker och ting ändras. Förr fanns det slaktare, fruktbutiker, kaffehörnor (minns ännu hur det doftade när jag och mormor var och köpte kaffe...). Sen försvann allt för folk ville handla allt på ett ställe. Och nu... nu kommer allt det där igen med ostbutik, slaktare och kryddbodar. I LIKE!

Gissa förresten vem som fastnat på bild när Kristianstad DFF spelade?



Den lilla linslusen Stureplans-Johannes...

Maken har grillat och som efterrätt hade han packat in äppelbitar med kanel, smör och socker i folie och lagt i glöden. Hur gott var inte det då??

//Farmskan


Kommentarer
BloggPilla

Kan man hyra Stiffe under semestern månne?

2008-07-04 @ 10:01:27
URL: http://[email protected]
Elin

men vi fick minsann inga äpplen, jag kunde ju haft dom på jobbet idag istället ;) haha! <3

2008-07-04 @ 15:35:28
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0