Men varför??

Vad är det för fel på vanliga namn som Emma, Melvin, Hampus, Nea?? Varför måste man döpa sina barn till saker som knappt går att uttala eller ens förstå. Den senaste i raden är väl den familj ifrån Göteborg som ville döpa sitt barn till Luleå. Men vad har barnet gjort för ont? "Vi tror inte hon kommer att bli mobbad..." Jaså?! Det tror jag.

Oftast är det ju kändisar som döper sina barn till det mest märkliga som skådats, precis som om inte barnet kommer att få nog uppmärksamhet ändå än att ha ett udda namn. Tror det är Lena Philipson som har en son som heter Noa Månfare. Ja, ja... själv vet jag att Modern funderade på att döpa mig till Cessna av någon märklig anledning men som tur var tog de sitt förnuft till fånga. Kanske såg jag ut som ett kraschlandat flygplan redan då??

Idag fick jag en gammal bild ifrån Cutte på mailen från tiden då jag var ung och oförstörd:


13 år och livet leker... har knappt förändrats ett dugg //Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Håller med dig. Du har knappt förändrats ett dugg!

Trevlig storlek på polen!!

Kram

2008-07-20 @ 20:44:52
Elin

vilken pingla :)

2008-07-21 @ 21:53:45
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
Petra

Du e dig så lik!! Själv skulle jag hetat Bengta om pappa fick bestämma. Uttalas Bajnta. Tack mamma för att det blev Petra. Tjingeling!



2008-07-23 @ 23:42:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0